کد خبر : 1495
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1393 - 13:41

همایش تبریز شهر حکیمان، نکوداشت پیشگامان سلامت برگزار می شود

همایش تبریز شهر حکیمان، نکوداشت پیشگامان سلامت برگزار می شود

 شهردار کلانشهر تبریز گفت: در راستای ارج نهادن به پیشگامان سلامت در تبریز، همزمان با هفته نکوداشت تبریز، همایش تبریز شهر حکیمان، نکوداشت پیشگامان سلامت برگزار می شود.

 دکتر صادق نجفی با اعلام این مطلب اظهار داشت: این برنامه با محوریت توجه به مجموعه عظیم ربع رشیدی به عنوان معظم ترین مجموعه ی دانشگاهی جهان  اسلام در عصر خود و همچنین تکریم و ارج نهادن به بزرگان عرصه سلامت و پزشکان تاریخ تبریز اجرا خواهد شد.
شهردار کلانشهر تبریز افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته همایش تبریز شهر حکیمان و نکوداشت پیشگامان سلامت روز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه در سالن پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.
دکتر نجفی گفت: این همایش توسط کمیته سلامت هفته نکوداشت تبریز اجرا می شود و در این خصصوص تاکید شده است تا این کمیته برنامه درخور شان نام و آوازه بلند تبریز را برای این هفته تدارک ببیند.
شهردار تبریز با اشاره به اینکه کمیته سلامت هفته نکوداشت تبریز یکی از فعالترین کمیته های این هفته می باشد: در این همایش از بزرگان پزشکی تبریز و بزرگان و پیشگامان پزشکی و سلامت آذربایجان در طول تاریخ تقدیر خواهد شد.
نجفی با شاره به اینکه ربع رشیدی یکی از محور های اساسی همایش فوق خواهد بود اظهار داشت: افتخار می کنیم که میراث دار این پیشینه گرانسنگ هستیم، اگر به تاریخ مجموعه ربع رشیدی نظر بیاندازیم می بینیم که در  این مجتمع عظیم دانشگاهی که ۷۰۰ سال پیش شکل گرفته بود، از دوازده کشور پزشکان و دانشمندان گرد هم آمده بودند.
وی با اشاره به خدمات پزشکان تبریزی به علم پزشکی در کشور اظهار داشت: پزشکان بزرگی نظیر دکتر ابراهیم ادهم لقمان الدوله بنیانگذار آزمایشگاه پاستور و دانشکده های پزشکی، پروفسور عدل بنیانگذار جراحی های نوین دکتر جواد هئیت اولین جراح که پیوند کلیه و جراحی قلب باز در ایران را انجام داد جز افتخارات پزشکی تبریز ایران و جهان به شمار می روند.
وی با اشاره به سابقه دیرینه علم پزشکی در تبریز گفت: حضور افرادی نظیر دکتر شیخ الاسلام و دکتر پزشکیان به عنوان وزرای بهداست و درمان مایه افتخار تبریز است و سعی خواهیم کرد در این همایش با یادآوری خدمات آنان به عرصه پزشکی از تلاشهای آنان قدردانی شود.
شهردار تبریز گفت: در تلاش هستیم با استفاده از منابع مختلف و نظرات و اسناد پزشکان قدیمی تبریز کتاب تاریخ پزشکی تبریز را تالیف و منتشر نماییم.
نجفی در پایان گفت: از وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس فرهنگستان علوم ، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، دعوت شده است. تا در این مراسم حضور داشته باشند و امیدواریم با حضور این افراد بتوانیم مراسم درخور نام بلند تبریز داشته باشیم.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.