کد خبر : 14965
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 شهریور 1397 - 6:16

تامین سرویس سالم و ایمن برای مدارس دغدغه اصلی مجموعه حمل ونقل است

تامین سرویس سالم و ایمن برای مدارس دغدغه اصلی مجموعه حمل ونقل است

شهریارنیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز تامین سرویس سالم و ایمن برای مدارس را دغدغه اصلی مجموعه حمل ونقل شهری دانست.

image

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز تامین سرویس سالم و ایمن برای مدارس را دغدغه اصلی مجموعه حمل ونقل شهری دانست.

مهدی یوسفی در گردهمایی بازگشایی مدارس و سرویس هایی حمل و نقل دانش آموزان  گفت : حریم مدارس ، سریس مدارس و مشکلات مدارس مواردی است که معاونت حمل و نقل عملیات اجرایی خود را در حد توان از تیر ماه سال جاری آغاز کرده است .

یوسفی ادامه داد : در بحث حریم مدارس همچون سنوات گذشته ایمن سازی حرایم مدارس را با خط کشی خطوط عابر پیاده ، نقوش و علایم افقی و عمودی ، نصب سرعتکاههای متعدد ، نصب تجهیزات ترافیکی و … جهت آگاه سازی رانندگانی که به حریم مدرسه نزدیک می شوند از تیر ماه آغاز کرده ایم

وی افزود : در خصوص سرویس مدارس ضمن تشکر از مدیران نواحی و مدیران آموزش و پرورش که کمک کردند سال گذشته در این زمینه موفق عمل کنیم وتلاش کردیم تنها خودروهایی به کارگیری شوند که دارای مجوز بودند وقتی گفته می شود خودروی دارای مجوز به این مفهوم است که مراحل تایید صلاحیت خودرو و راننده طی شده است ورعایت این امر خود به خود بحث امنیت خودرو و راننده و به طبع آن دانش آموزان راتامین خواهد کرد .

مهدی یوسفی تاکید کرد : اگر اصل بکارگیری خودروهای دارای مجوز رعایت نشود و از خودروهای شخصی در امر سرویس دهی به دانش آموزان استفاده شود بحث امنیت زیر سوال خواهد رفت تا جایی که سال گذشته دادستانی حکم رسیدگی به خودروهای متخلف را صادر کرد که منجر به توقیف خودروها و ممانعت از فعالیت خودروهای متخلف گردید که راه کار آن بکارگیری سرویس ها صرفا از کانال تاکسیرانی است.

وی افزود: ما در مورد ناوگان فرسوده مینی بوس رانی دچار مشکل هستیم که امیدواریم تا حل این مشکل از خودروهای سبک بجای مینی بوس ها در سرویس دهی به دانش آموزان استفاده شود . وی در مورد مشکلات مدارس به مشکل جانمایی و مکان یابی مدارس اشاره کرد و افزود : استعلام از پلیس و شهرداری باید از الزامات ایجاد یک مدرسه باشد که متاسفانه این امر انجام نمی پذیرد برای مثال در شهرک ولیعصر بالای ۲۰۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی داریم که بدون استعلام پلیس و مقامات ترافیک شهر فعالیت میکنند و با گرههای ترافیک طولانی مدت مواجه می شویم .

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.