کد خبر : 1508
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 شهریور 1393 - 13:01

با اجرای گلکاری‌های انبوه و مرمت عمارت؛ ائل‌گلی به استقبال هفته نکوداشت تبریز می‌رود

با اجرای گلکاری‌های انبوه و مرمت عمارت؛ ائل‌گلی به استقبال هفته نکوداشت تبریز می‌رود

  با نزدیک شدن به موعد برگزاری هفته نکوداشت تبریز، سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با آماده سازی پارک بزرگ ائل گلی به استقبال این برنامه باشکوه می رود.

حجم چشمگیر برنامه‌های شهرداری تبریز در طول هفته نکوداشت، روند تاثیرگذاری این اقدامات را قوت می بخشد.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان اینکه شاهد برنامه ای با آرامش و زیبایی هر چه تمام تر خواهیم بود، گفت: با توجه به اینکه مکان برگزاری افتتاحیه و اختتامیه هفته نکوداشت تبریز در مجموعه ائل گلی برپا می شود، تمام تلاش خود را جهت آماده سازی محیط و فراهم سازی امکانات بکار خواهیم بست.
محمدحسین حسن زاده اظهار داشت: از دو ماه پیش به طور شبانه روزی برای آمادگی هفته نکوداشت شروع بکار کرده ایم که امیدوارم شاهد نتایج خوب آن باشیم.
وی با اشاره به برخی  اقدامات سازمان پارکها برای برپایی هفته نکوداشت تبریز، تصریح کرد: بر همین اساس کار ترمیم و تجدید گلکاری های وسیع و در حجم بالا در سطح شهر تبریز به میزان یک میلیون بوته به مناسبت هفته نکوداشت انجام یافته است.
حسن زاده افزود: همچنین عمارت وسط ائل گلی بعد از چندین سال که در حال تخریب و فرسودگی بود، در هیمن راستا مرمت و بهسازی شده است.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز در پاسخ به اینکه برای رفع مشکل ترافیک ائل گلی در ایام پر تردد هفته نکوداشت چه تدابیری اتخاذ شده است، گفت: برای کاهش این مشکل هماهنگی های لازم با سازمان ترافیک و نیروی انتظامی تبریز صورت گرفته و همچنین پارکینگ نزدیک استخر ائل گلی نیز بطور مخصوص برای میهمانان خواهد بود.
حسن زاده تاکید کرد: به صراحت می گویم آماده برگزاری برنامه و استقبال شایسته از مهمانان به طوری که همراه با حفظ آبروی شهر و در حد شان و نام تبریز باشد ، هستیم.

کاشت ۶۵ هزار بوته گل در پارک ائل گلی

در این بین مدیر پارک ائل گلی تبریز نیز با اعلام آمادگی این مجموعه برای استقال از مهمانان و مدعوین هفته نکوداشت تبریز، گفت: کاشت ۶۵ هزار بوته گل در ائل گلی و ترمیم و ایجاد محل های گلکاری با گلهای مناسب فصلی در همین راستا انجام شده است.
عبدالحمید رضائیان ادامه داد: همچنین برای زیبایی هر چه بیشتر برای این پارک از درختچه های زینتی نیز استفاده شده است و با ارائه طرح های گلکاری به تنوع گلکاری پارک افزوده شده است.
وی تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی پارک ائل گلی و همچنین رسیدگی به وضعیت روشنایی پارک از طریق نوسازی و ترمیم تجهیزات از دیگر اقدامات این مجموعه است.
مدیر پارک ائل گلی تبریز با بیان اینکه هم اکنون در بسیاری از نقاط ائل گلی بحث نظافت را بطور سه شیفت انجام می دهیم، گفت: همچنین ایجاد و احداث مکان های عمومی برای پذیرایی از مسافرین از دیگر خدمات این مجموعه همزمان با هفته نکوداشت تبریز است.
رضائیان از بهبود وضعیت آب استخر ائل گلی همزمان با این هفته خبر داده و اظهار کرد: با وجود کمبود آب در تبریز با مدیریت آبیاری های فضای سبز تبریز حجم آب استخر را کنترل کردیم و هیچ گونه آب اضافه ای را هدر نخواهیم داد و در عین حال میزان حجم آب استخر را کنترل کرده ایم.
وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به پایان فصل گردشگری و با توجه به ترافیک مسافر در ائل گلی گفت: به همین منظور  اضافه کردن دو پارکینگ در ایام هفته نکوداشت به مجموعه از دیگر اقدامات مجموعه ائل گلی خواهد بود.

مرمت عمارت ائل گلی به پایان رسید
سرپرست کارگاه پروژه مرمت عمارت ائل گلی نیز با بیان اینکه طرح احیا و مرمت این عمارت به پایان رسیده است، گفت: با انجام این تغییرات طراحی داخلی عمارت ائل گلی بیش از ۶۰ درصد تغییر یافته است.
فواد بلوری با بیان این مطلب اظهار کرد: در طی تمام این سالها این عمارت فقط تعمیرات جزیی شده بود و هم اکنون مرمت، احیا و بازسازی کلی آن پس از سالها انجام شده است.
بلوری با بیان اینکه این عمارت با همان کاربری سابق بکار خود ادامه خواهد داد، افزود: پیش از این سقف کاذب عمارت به نوعی بود که فضای داخلی را خفه کرده بود و هم اکنون این سقف تغییر پیدا کرده و همچنین پارتیشن های داخلی نیز برچیده شده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مرمت این عمارت تاریخی گفت: مسائل مثل نظافت، عملیات برچیدن و تخریب، سفید کاری، گچ کاری، زیر کاری، نازک کاری و…برای احیا و مرمت مجدد عمارت ائل گلی به پایان رسیده است.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.