کد خبر : 1605
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1393 - 7:20

فیفا به‎ تراکتورسازی ۲۵۰۰۰ دلار می‌دهد

فیفا به‎ تراکتورسازی ۲۵۰۰۰ دلار می‌دهد

باشگاه تراکتورسازی تبریز از بابت حضور یک بازیکن تیمش در جام جهانی از فدراسیون بین المللی فوتبال پول دریافت می کند.

فدراسیون بین المللی فوتبال با ارجاع نامه‎ای به فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرده مدت زمان قرارداد و شرایط فی ما بین باشگاه‎ها و بازیکنانی که در جام‌جهانی به میدان رفته‎اند مشخص بشود.

فیفا در این نامه از فدراسیون خواسته دقیقا مشخص کند بازیکنان حاضر در جام‌جهانی، از جولای ۲۰۱۲ تا جولای ۲۰۱۴ در کدام باشگاه عضویت داشته‎اند تا حق‎الزحمه هر باشگاه را به صورت دقیق پرداخت کنند.
بر این اساس با توجه به حضور یک فصلی کریم انصاری فرد در باشگاه تراکتورسازی تبریز فیفا به باشگاه تراکتورسازی تبریز ۲۵۰۰۰ دلار پول خواهد داد.
فرمول پرداخت این مبلغ به باشگاه‎ها، حاصل ضرب یک مبلغ مشخص در زمان عضویت یک بازیکن در باشگاه است. به عنوان مثال بختیار رحمانی که در این زمان تحت قرارداد باشگاه فولاد بوده است و ۲۴ ماه در این باشگاه حضور داشته بابت حضورش در جام‌جهانی یک عدد ثابت (بالای ۲۰۰۰دلار) ضربدر ۲۴ ماه را به باشگاهش تقدیم خواهد کرد.
در جام‌جهانی گذشته باشگاه‎های سپاهان، پرسپولیس، استقلال، نفت‎تهران، ذوب‌آهن، اینتراخت برانشووایگ، الکویت، فولاد، فولام، لاس‎پالماس، نایمخن، تراکتورسازی، چارلتون، کوبیلیا و ونکوروایت کپس در تیم‌ملی ایران صاحب نماینده بوده‎اند. جالب اینکه اگر این بازیکنان در ۲ سال گذشته در دو باشگاه حضور داشته باشند، به باشگاه قبلی هم مبلغی تعلق خواهد گرفت، به عنوان مثال باشگاه داماش بابت حضور یک ساله علیرضا جهانبخش نزدیک به ۴۰هزار دلار از فیفا دریافت می‌ کند. این موضوع درباره تیم‎هایی مثل فجرسپاسی (رضا حقیقی)، اوساسونا(مسعود شجاعی) و … صدق می‌ کند.
فدراسیون فوتبال ایران موظف است ۲۳ بازیکن اعزامی به جام‌جهانی ۲۰۱۴ را در یک جدول دقیق به فیفا معرفی کند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.