کد خبر : 1652
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1393 - 9:07

تحقق جایگاه شهر تبریز در سند چشم انداز، نیازمند علمی سازی رویکردها است

تحقق جایگاه شهر تبریز در سند چشم انداز، نیازمند علمی سازی رویکردها است

   شهردار تبریز بر لزوم علمی سازی رویکردهای مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: تحقق جایگاه شهر تبریز در سند چشم انداز ۱۴۰۴،  نیازمند ورود جدی حوزه های پژوهشی به عرصه مدیریت شهری است.

دکتر صادق نجفی در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز، بروز شکاف بین مهارت و دانش را از جمله ضعف های نظام آموزش عالی کشور دانست و افزود: متاسفانه اندازه این شکاف به قدری است که بهره وری اقتصادی و خدماتی را کاهش داده و حتی بعضاً در انگیزه های علم آموزی نیز تاثیر سوء می گذارد.

وی با بیان این که این روند در شهرداری نیز بارز است، اظهار داشت: زمینه های متعدد و متنوع مدیریت شهری ایجاب می کند که مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز، راهکارهای علمی و عملی اداره شهر را با محوریت پژوهش، ارایه دهد.

شهردار تبریز خطاب به دانشجویان و اساتید این مرکز گفت: تجهیز کارگاه ها، توسعه زیرساخت ها، کمک به شرایط تحصیلی دانشجویان و ارتقای زمینه های علمی این مرکز دانشگاهی را وظیفه خود می دانیم اما در مقابل، از شما عزیزان انتظار داریم در خصوص علمی کردن برنامه ها و رویکردهای شهرداری تبریز گام بردارید.

نجفی یادآور شد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر با برخورداری از اعضای متخصص و تحصیل کرده، حمایت، هدایت و نظارت علمی را محور ارتباط خود با شهرداری قرار داده و بر همین مبنا، پشتیبان مهم این مرکز علمی به شمار می رود.

وی متذکر شد: با وجود تمام این زمینه ها و شرایط مساعد، این دانشگاه باید مرکز ارایه دهنده راهبردهای موثر علمی به شهرداری باشد.

شهردار تبریز با اشاره به اشتغال ۵۰ درصد از دانشجویان این مرکز علمی در شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف جهان، تحصیل افراد شاغل، مگر در مواردی خاصی که  فرد، تا سال های متمادی پس از تحصیل در دوره های ممتاز، توان علمی خود را در اختیار سازمان مربوطه قرار دهد، مرسوم نیست؛ با این همه، شهرداری تبریز، این زمینه را برای کارکنان خود ایجاد کرده تا دستاورد آن را صرف توسعه و عمران شهری کند.

نجفی با اشاره به جایگاه شهر تبریز در سند چشم انداز ۱۴۰۴ گفت: مطابق شاخص های این سند راهبردی، شهر تبریز باید به عنوان قطب و محور شمال غرب کشور، ارایه دهنده خدمات برتر باشد.

وی با بیان این که تحقق این جایگاه نیازمند ورود جدی رویکردهای علمی به عرصه مدیریت شهری است، گفت: برای نیل به این هدف ارزنده، مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز، نیازمند اساتیدی است که با برخورداری از علم روز و لحظه ای، اصول مرتبط با مدیریت و اقتصاد شهری را به دانشجویان عرضه کنند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: این مرکز باید همواره فعال و پرنشاط، حرکت توام علمی و عملی را با برگزاری همایش ها، کارگاه ها و سمپوزیوم های تخصصی پیگیری کند.

نجفی در پایان تاکید کرد: اراده انسان، اثربخش ترین و تعیین کننده ترین عنصر ترسیم آینده بوده و این امر در کنار حرکت های دقیق و منسجم علمی، نویدبخش نقش آفرینی شهر تبریز در افق پیش رو خواهد بود.  

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.