کد خبر : 1776
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آبان 1393 - 9:08

یوم‌الله ۱۳ آبان، امتداد خط سیر عاشورایی است

یوم‌الله ۱۳ آبان، امتداد خط سیر عاشورایی است

 شهردار تبریز گفت: همزمانی یوم‌الله ۱۳ آبان و عاشورای حسینی امسال، تقارن پرمفهومی است که ریشه‌های حق‌طلبی و آزادگی ملت ایران را تبیین می‌کند.

دکتر صادق نجفی در جمع عزارداران حسینی، با بیان اینکه رویارویی حق و باطل، موضوعی است که در مقاطع مختلف تاریخ همواره بارز بوده است، خاطرنشان کرد: عاشورا به عنوان نقطه عطف این رویایی، ندای نصرت و جاودانگی جبهه حق را در جای‌جای جهان طنین‌انداز کرد.
وی افزود: امام حسین (ع) با نثار خون خود و عزیزترین خاندان و اصحابش ثابت کرد که مرگ انسان، معیار واقعی شکست و پیروزی نیست،  بلکه این کیفیت و محتوای زندگی است که به مرگ معنی و مفهوم می‌بخشد.
صادق نجفی متذکر شد: عاشورا، روز شهادت ۷۲ بنده برگزیده خدا، در راه حقیقت و انسانیت است؛ در مقابل، گروه باطل، با انتخاب مرگ با ذلت، نفرین و شکست ابدی را تا همیشه تاریخ به جان خرید.
شهردار تبریز با تاکید بر این که خط سیر عاشورا، از همان ظهر خونین، بدون رکود و ایستایی ادامه داشته است، گفت: همین سیر حماسه‌‌ساز و انگیزه آفرین بود که با منتهی شدن به نهضت امام خمینی‌(ره)، پیروزی انقلاب اسلامی رقم زد.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به ریشه‌های تاریخی یوم‌الله ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و گرامیداشت خاطره پرشور و شعف این روز گفت: در دوره‌ای که قاطبه کشورهای منطقه و جهان، در مقابل زورگویان جهان، در موضع انفعال و سازش ذلت بار بودند، دانشجویان انقلابی و حسینی، به تاسی از امام خود، اردوگاه کفر را فتح کردند.

نجفی با طرح این سوال که چه عاملی جز انگیزه‌های متعالی و حماسه‌ساز عاشورایی می‌تواند چنین جسارت و عظمتی را بر روح و جان جوانان حاکم کند؟ تاکید کرد: استمرار این تاثیرپذیری است که در سال‌های پس از حماسه ۱۳ آبان، به خصوص سال های پرشور دفاع مقدس، زورگویان جهانی را به تسلیم در برابر روحیه حق‌جو و تسلیم‌ناپذیر ملت ایران واداشته است.

وی با تاکید بر اینکه باور عاشورایی بی‌آن‌که در موضوع خاصی محدود باشد، می‌‌تواند در حوزه‌های مختلف زندگی متجلی باشد، اظهار داشت: مدیریت جهادی، راهبرد ارزشمندی است که جایگاه مسئولیت و خدمتگزاری را در جامعه اسلامی با تاثیرپذیری از اصول و انگیزه‌های اعتقادی متذکر می‌شود.

شهردار تبریز در پایان با تسلیت ایام شهادت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: حضور پرشور دانش‌آموزان و دانشجویان در عزاداری‌های روز عاشورا و راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، نام مبارک و متبرک سرور و سالار شهیدان را با  ندای انزجار از زورگویان جهانی، هم‌طنین خواهد ساخت.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.