کد خبر : 1825
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آذر 1393 - 7:20

بهره‌گیری از تجارب زلزله‌شناشی ژاپن، در برنامه‌های مقاوم‌سازی شهر تبریز

بهره‌گیری از تجارب زلزله‌شناشی ژاپن، در برنامه‌های مقاوم‌سازی شهر تبریز

 شهردار تبریز بر لزوم بهره‌گیری از مطالعات و تجارب زلزله‌شناشی ژاپن، در برنامه‌های مقاوم‌سازی شهر تاکید کرد.

دکتر صادق نجفی، در دیدار با نماینده دانشگاه کانازاوای ژاپن با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: موفقیت‌های ژاپن در موضوع مدیریت بحران و سازگاری فناوری‌های عمرانی این کشور با زلزله‌های بزرگ، تجارب کاربردی ارزشمندی است که قطعاً مورد توجه روند شهرسازی تبریز قرار خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص مطالعات پهنه‌بندی مناطق و بافت های مختلف شهر تبریز، اقداماتی صورت گرفته اما انجام اقدامات اثرگذار نیازمند مطالعات ریز پهنه‌بندی است.
صادق نجفی با اشاره به همکاری‌های علمی شهرداری تبریز با مراکز متعدد دانشگاهی اظهار داشت: اجرای مطالعات‌ ریز پهنه‌بندی به صورت پایلوت و آزمایشی در یکی از مناطق شهری، راه‌گشای پیگیری جدی این بررسی جامع خواهد بود.
شهردار تبریز تسری تجارب ارزشمند پژوهش‌های علمی به رویه عمرانی شهر، گویای این واقعیت خواهد بود که “با رعایت ضوابط شهرسازی و اصول عمرانی، می‌توان در کنار زمینه‌های وقوع زلزله، زندگی‌ای توام با آرامش داشت.”
وی تاکید کرد: شهرداری تبریز حمایت از حرکت‌های علمی را چه در ارتباط با دانشگاه‌های معتبر کشورمان و چه در قالب توسعه دیپلماسی شهری، ضروری دانسته و از توسعه زمینه‌های علمی حوزه‌های اجرایی و شهرداری حمایت می‌کند.
شهردار تبریز ادامه داد: در کنار ارتباطات علمی با مراکز دانشگاهی، بازنگری در بافت فرسوده و ایجاد تحول در مناطق حاشیه‌نشین، ضرورت مهمی است که برای کاهش تلفات زلزله، مورد توجه شهرداری قرار دارد.
ماساکا توسو میاجیما، نماینده رییس دانشگاه کانازاوای ژاپن، نیز در این دیدار، با ابراز خرسندی از حضور در شهر تبریز گفت: اجرای تحقیقات علمی در مورد کاهش زمینه‌های خطرساز زلزله، اقدام ضروری و ارزشمندی است که در سال‌های اخیر مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفته است.
وی آماده‌ایم تا با فراهم شدن موقعیت لازم، داشته‌های علمی و تحقیقاتی خود در اختیار مدیریت شهری تبریز بگذاریم.
گفتنی است در این دیدار، مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای با موضوع استفاده از فنا‌وری‌ها و پژوهش‌های دانشگاه کانازاوای ژاپن، به زودی منعقد شود.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.