کد خبر : 18860
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آبان 1397 - 8:44

۳۳ درصد حمل و نقل درون شهری روزانه تبریزی‌ها با تاکسی صورت می گیرد

۳۳ درصد حمل و نقل درون شهری روزانه تبریزی‌ها با تاکسی صورت می گیرد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز در صحن علنی شورای شهر تبریز با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸۴۳ دستگاه تاکسی در این کلانشهر فعالیت می کند، اظهار کرد: روزانه بیش از یک

۳۳ درصد حمل و نقل درون شهری روزانه تبریزی‌ها با تاکسی صورت می گیرد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز در صحن علنی شورای شهر تبریز با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸۴۳ دستگاه تاکسی در این کلانشهر فعالیت می کند، اظهار کرد: روزانه بیش از یک میلیون سفر از طریق تاکسی در این کلانشهر صورت می گیرد که این حجم سفر، ۳۳ درصد حمل و نقل درون شهری تبریز را شامل می‌شود.

به گزارش آی نیوز، محمدحسین اکبرنژاد  افزود: از سال گذشته تاکنون سه هزار و ۶۱۶ دستگاه تاکسی نوسازی شده اند که علاوه بر این مسئله، ۷۰ دستگاه خودروی فرسوده از سامانه تاکسیرانی این کلانشهر به صورت کامل حذف شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز در ادامه افزود: این سازمان پس از پایتخت در رتبه نخست نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۵۶ واحد آژانس تاکسی تلفنی در کلانشهر تبریز فعالیت می کند، ادامه داد: حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر راننده در آژانس های تاکسی تلفنی کار می کنند.

اکبرنژاد همچنین از برگزاری کلاس های آموزشی برای رانندگان تاکسی خبر داد و گفت: کلاس های آموزش مکالمه زبان انگلیسی، همیاران آتش نشانی و چندین کلاس آموزشی دیگر برای رانندگان تاکسی صورت گرفته است.

وی با اشاره به طرح تاکسی از من بپرس ادامه داد: ۱۵ دستگاه خودروی سواری تاکسی به سازمان گردشگری شهرداری تبریز جهت راهنمایی گردشگران معرفی شده است.

وی با اشاره به ساماندهی تاکسی های کلانشهر در راستای کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: هر گونه خدمات‌رسانی تاکسیرانی منوط به داشتن معاینه فنی است که این مسئله موجب جلوگیری از آلودگی هوا می شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز از اخذ مجوز به یک هزار و ۹۱۳ به سرویس مدارس خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۳۰۰ بازدید ادواری از تاکسی های این کلانشهر صورت گرفته و گشت تاکسیرانی نیز به صورت دو شیفته اداره می شود.

وی در ادامه از استانداردسازی جایگاه CNG سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز خبر داد و افزود: همچنین به دنبال الکترونیکی کردن پرداخت های سفر در تاکسی های این کلانشهر هستیم.

اکبرنژاد در بخش دیگر سخنان خود به ضرورت اجرای طرح زوج و فرد در کلانشهر تبریز تأکید کرد و گفت: این طرح ضمن کاهش آلودگی هوا موجب افزایش درآمد رانندگان تاکسی می شود چرا که در این وضعیت اقتصادی، هزینه های رانندگان تاکسی هشت درصد افزایش یافته است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.