کد خبر : 1899
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1393 - 7:21

سعید محدث: ضرورت احیای معماری اسلامی در نمای مساجد

سعید محدث: ضرورت احیای معماری اسلامی در نمای مساجد

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت احیای معماری اسلامی در نمای مساجد تاکید کرد.

 مهندس سعید محدث،با بیان این مطلب اظهار داشت: جایگاه مذهبی و تاریخی مسجد -به عنوان یک مرکز مهم و اصیل اسلامی- ایجاب می‌کند که مطابق سده‌های مستمر، طراحی و ساخت این مراکز، با ساختار ظاهری منحصر به مساجد تاریخی پیگیری شود.
وی ادامه داد: این در صورتی است که در دهه‌های اخیر، رویکردهای بلندمرتبه‌سازی در روند ساخت‌و‌ساز شهری موجب شده طراحی و احداث مساجد شهر، اکثراً بدون رعایت معماری خاص و صرفاً در حد یک طبقه باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: این روند، با پنهان کردن منظر عمومی مساجد در میان انبوه ساختمان‌های بلند، هویت معماری اسلامی و ایرانی شهر را با بحران روبرو کرده‌است.
محدث با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های ساختاری مساجد گفت: مساجد معروف، چه در دوره‌های تاریخی پیشین و چه در دوره‌ معاصر، همگی دارای گنبد و مناره بوده‌اند؛ اما متاسفانه این هویت مهم اسلامی در سال‌های اخیر رنگ باخته است.
 وی تاکید کرد: شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، باید به این امر حساس بوده و الگوهای اسلامی و ایرانی معماری را در روند احیا و بازسازی مساجد مورد توجه قرار دهند.
عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: مساجد از مهم‌ترین و ارزشمندترین بخش‌های معماری شهر هستند که سبک معماری آن‌ها باید برای نسل‌های آتی یادگار بماند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.