کد خبر : 20347
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 - 12:03

شهرداری نهادی پیشرو در تنظیم مقررات شهر هوشمند باشد

شهرداری نهادی پیشرو در تنظیم مقررات شهر هوشمند باشد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز با اشاره به لزوم ایجاد سیستم شهر هوشمند در کلانشهر تبربز گفت: در حال حاضر شهرداری تبریز بیش از ۳۰۰ نوع خدمات برای شهروندان ارائه

شهرداری نهادی پیشرو در تنظیم مقررات شهر هوشمند باشد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز با اشاره به لزوم ایجاد سیستم شهر هوشمند در کلانشهر تبربز گفت: در حال حاضر شهرداری تبریز بیش از ۳۰۰ نوع خدمات برای شهروندان ارائه می دهد که همین حجم خدمات، لزوم حرکت در مسیر شهر هوشمند را ضروری می سازد.

محمد باقر بهشتی در آستانه برگزاری نخستین همایش شهر هوشمند در گفتگو با آی نیوز گفت: شهرداری در تنظیم مقررات و بسترسازی برای شهر هوشمند باید نهادی پیشرو باشد و از نظر نرم افزاری تلاش کرده تا جایگاه خود را در این زمینه ارتقا دهد.

بهشتی به سبقه تاریخی تبریز به عنوان شهری پیشرو اشاره کرده و افزود:وجود موسسات پژوهشی و دانشگاه های متعدد در تبریز که از دیرباز در راستای توسعه علم و نهادینه ساختن بنیان های فناوری تلاش کرده اند،  می تواند نویدبخش توسعه در جهت شهر هوشمند باشد.

وی با اشاره به مزایای استقرار شهر هوشمند تصریح کرد: بدین ترتیب بسیاری از هزینه های موجود کاهش یافته و می توان از اتلاف انرژی و صرف هزینه های اضافه جلوگیری کرد.

عضو شورای شهر تبریز همچنین خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای شهر هوشمند می توان به کمک در تسریع روند کاهش آلودگی هوا و ترافیک به عنوان چالش های مهم کنونی در کلانشهر تبریز اشاره کرد که همین مورد می تواند به توسعه پایدار نیز کمک شایانی کند.

بهشتی مجموعه شهرداری را نهادی مهم در زمینه شهر هوشمند دانسته و گفت: در این زمینه سازمان آمار و فناوری شهرداری تبریز اقدامات خوبی انجام داده است که باید در راستای بهبود هر چه بیشتر سخت افزارها و فراهم ساختن نرم افزارهای شهر هوشمند نیز تلاش شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در این بین باید مجموع نظام اداری استان نیز باید آمادگی ایجاد و توسعه شهر هوشمند را داشته باشد و شرایطی فراهم شود که مشکلات و موارد ارباب رجوع بدون حضور فیزیکی در راستای دولت الکترونیک انجام شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز همچنین به نقش شهروندان در پیشبرد اهداف شهر هوشمند اشاره داشته و افزود: مخاطب اصلی ما در این زمینه شهروندان هستند که باید از طریق اطلاع رسانی و آگاه سازی  بینش و دیدگاه های شهروندی را از لزوم شهر هوشمند ارتقا بخشید.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.