کد خبر : 2065
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 14:37

معرفی فرهنگ ناملموس شهر، نیازمند مشارکت همگانی است

معرفی فرهنگ ناملموس شهر، نیازمند مشارکت همگانی است

شهردار تبریز از استاد شهریار، به عنوان چهره بی‌همتای فرهنگ و ادب تبریز، آذربایجان و ایران اسلامی، یاد کرد.

 

وی با بیان این که شهرداری تبریز، از گذشته، به طور جدی، پیگیر آثار باقی مانده از استاد شهریار بوده است، گفت: با افزوده شدن خودرویی که از ایشان به یادگاری مانده است، به موزه استاد شهریار، این موزه از این پس، با فروغ بیشتری، پذیرای فرهنگ‌دوستان و عموم گردشگران خواهد بود.

دکتر صادق نجفی در مراسم رونمایی و اهدای خودروی استاد شهریار به شهرداری تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش مهمی از هویت تاریخی شهر تبریز، فرهنگ غنی و ناملموسی است که بروز و ظهور آن نیازمند مشارکت بخش‌های مختلف است.

وی با بیان این که تحقق اهداف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با توجه به گستردگی چشمگیر وظایف این مجموعه، به طور حتم، بدون مشارکت بخش‌های مختلف اجرایی میسر نخواهد بود، تصریح کرد: شهرداری تبریز با برخورداری از ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و گردشگری، در کنار مسایل عمرانی و اجرایی، خود را موظف به پیگیری اهداف هویتی شهر و تعامل با دستگاه‌های مرتبط با این حوزه می‌داند.

شهردار تبریز اضافه کرد: خوشبختانه حمایت، هدایت و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز در پیگیری افق فرهنگی شهر تبریز، موثر بوده و ضامن اجرای موفق برنامه‌های توسعه عمرانی و فرهنگی شهر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تعدد آثار قدیمی در شهر تبریز گفت: آثار قدیمی، به شرط تایید هویت و قدمت فرهنگی و تاریخی از سوی سازمان میراث‌فرهنگی، قطعاً مورد حمایت شهرداری واقع خواهند شد.

نجفی در عین حال متذکر شد:  این موضوع، نباید تحت تاثیر برخی جوسازی‌ها، به گونه‌ای باشد که هر اثر قدیمی، به عنوان یک اثر تاریخی و پرقدمت تلقی شود؛ در غیر این صورت، دامنه این گونه آثار چنان گسترده خواهد بود که حمایت از آن‌ها عملاً میسر نخواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.