کد خبر : 2092
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 بهمن 1393 - 10:08

حضور مردم در مبارزه با استکبار جهانی نشانگر وجود آزادی در کشور است

حضور مردم در مبارزه با استکبار جهانی نشانگر وجود آزادی در کشور است

 رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اکنون حضور مردم در صحنه مبارزه با استکبار جهانی حاکی از وجود آزادی کامل در این مملکت می باشد.

 دکتر احتشام حاجی پور با اشاره به اینکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی آرمان های انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: اکنون ایران نیز به آزادی مطلق در چارچوب قانون دست یافته است و در قانون اساسی به آزادی توجه ویژه ای شده به طوری که اکنون می توانیم با آزادی کامل نفت خود را بدون وابستگی به کشورهای بیگانه بفروشیم و اکنون حضور مردم در صحنه مبارزه با استکبار جهانی حاکی از وجود آزادی کامل در این مملکت است.
حاجی پور گفت: اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی رسیدن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، اکنون شاهد هستیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران این سه آرمان تحقق یافته است.
احتشام حاجی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اکنون آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی رسیدن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، اکنون شاهد هستیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران این سه آرمان تحقق یافته است.
عضو شورای شهر تبریز افزود: اگر اکنون در عرصه بین الملل ایران در مقابل کشورهای ۱+۵ با قدرت و اقتدار حرف اول را می زند و از حق خود دفاع می کند، حاکی از این است که این کشور به آرمان استقلال رسیده است و در مقابل ابر قدرت هایی مثل آمریکا سر خم نمی کند و ایران به تنهایی در مقابل این کشورها قدرت نمایی می کند.
وی با اشاره به آزادی، آرمان دیگر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اکنون ایران نیز به آزادی مطلق در چارچوب قانون دست یافته است و در قانون اساسی به آزادی توجه ویژه ای شده به طوری که اکنون می توانیم با آزادی کامل نفت خود را بدون وابستگی به کشورهای بیگانه بفروشیم و اکنون حضور مردم در صحنه مبارزه با استکبار جهانی حاکی از وجود آزادی کامل در این مملکت است.
وی با بیان اینکه در سایه انقلاب اسلامی و تحقق آرمان های انقلاب  نقش قرآن در زندگی مردم ایران بارزتر شده است، اعلام کرد:  در مقایسه با زمان طاغوت، اکنون نقش قرآن در زندگی مردم ایران بارز تر شده و حتی تعداد حافظان قرآن هزار برابر شده است و اسلام به وضوح در زندگی ملت ایران  مشاهده می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سایه تحقق آرمان آزادی، مردم می توانند با آزادی کامل رییس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند و همچنین با انتخاب خبرگان می توانند در انتخاب رهبر معظم انقلاب دخیل باشند.
حاجی پور با تاکید بر اینکه آرمان های انقلاب اسلامی در ایران تحقق یافته است، تصریح کرد: برای حفظ و صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی، نخست باید مسوولان در حفظ از این آرمان ها اهتمام ورزند و مردم نیز موظفند که در صیانت از آرمان های نظام تلاش کنند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحقق حاکمیت دینی است، اظهار کرد: به عقیده بنده، زمانی می توانیم از آرمان های انقلاب اسلامی صیانت کنیم که موجبات پیشرفت و توسعه کشور را در تمامی عرصه ها چون اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و غیره فراهم کنیم.
رییس شورای اسلامی استان افزود: زمانی می توان مدعی حفظ آرمان های انقلاب بود که تولید ملی در کشور ارتقا یابد و صادرات را در کشور افزایش دهیم و شاهد معضلاتی چون رانت خواری، بیکاری، اعتیاد و غیره در کشور نباشیم.
وی با بیان اینکه اکنون مردم ایران در سایه نظام جمهوری اسلامی و دین اسلام زندگی می کنند، گفت: حکومت اسلامی در سایه انقلاب اسلامی در ایران برقرار شده است.
وی به یکی از خاطرات دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه انقلاب اسلامی پیروز شود، مردم ایران با رشادت های فراوان برای پیروزی انقلاب اسلامی مجادله می کردند و بدون توجه به جنایات رژیم طاغوت، در تلاش بودند که رژیم شاه را سرنگون کنند.
حاجی پور افزود: آن دوران بنده به عنوان یک دانش آموز راهنمایی هر روز در راهپیمایی علیه شاه شرکت می کردم و راهپیمایی ها به گونه ای بود که نیروهای ارتش یک طرف خیابان در حالی که به لباس نظامی و تفنگ مجهز بودند در مقابل مردم ایستادگی می کردند و مردم شعار” برادر ارتشی چرا برادر کشی ” را سر می دادند و تصویر آن روزها و رشادت مردم ایران هنوز که ۳۶ سال از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، مقابل دیدگانم است.
وی گفت: بیشتر از هر چیز، در زمان راهپیمایی های انقلاب اسلامی، چهره پیرمردی را به خاطر دارم که در دست خود تسبیحی گرفته بود و بی محابا و با شجاعت تمام فریاد میزد، که نیروهای شاه با اسلحه برای مقابله با من بیایند و من تنها با همین تسبیح حریف آنها هستم.
رییس شورای اسلامی استان به یکی از افتخارات خویش در دوران اوایل انقلاب اسلامی اشاره  و خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات بنده به عنوان دانش آموز اول راهنمایی در دوران اوایل انقلاب این بود که انتظامات انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ در مسجد محلمون بودم  و این افتخاری برای بنده محسوب می شود که توانستم در رفراندوم ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ شرکت کنم.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.