کد خبر : 2099
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1393 - 7:49

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز؛ توجه به فرهنگ و اصالت، راهگشای آینده جامعه است

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز؛ توجه به فرهنگ و اصالت، راهگشای آینده جامعه است

 مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز تمرکز بر اصالت و فرهنگ غنی جاری در جامعه و توجه به المانهای سنتی را از موارد اثرگذار برای ساختن آینده ای روشن تر دانست.

به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین آذرنیا در بازدید از خانه ای که با خوش ذوقی و تلاش صاحب آن، به شکلی کاملا سنتی ساخته شده، ابراز امیدواری نمود این الگوی موفق در ساختمان سازی امروزی شهر مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با اشاره به اینکه در معماری کهن و اصیل ایران و تبریز، با رعایت اصول فرهنگی به بهبود کیفیت زندگی کمک می شد، افزود: ساخت این خانه که تمام اصول سنتی را مصالح جدید و به شکلی بسیار مستحکم رعایت نموده، نشان می دهد امکان ساختن خانه هایی منطبق بر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی کاملا وجود دارد و با توجه به این مساله می توانیم شاهد بازگشت به اصل و ریشه فرهنگی مان در این حوزه باشیم.
وی تصریح کرد: آقای بهنام صادقی، مرمت کننده خوش ذوق این خانه نشان داده نسل ما هم توان به یادگار گذاشتن خانه هایی بسیار زیبا و ارزشمند برای آینده را دارد و می توان با بهره گیری از توان داخلی، زیبایی های ماندگار خلق کرد.
آذرنیا کمرنگ شدن سلطه معماری غربی در خانه سازی های ایرانی را نتیجه توجه به معماری مدرن با تمرکز بر المانهای سنتی دانست و گفت: معماری اصیل ایرانی اسلامی می تواند تمام نیازهای زندگی امروز را با حفظ حرمت ها و راحتی افراد خانه برطرف نماید.
وی با قدردانی از استقامت و ایستادگی سازنده این خانه که با تمام مشکلات موجود و کمبود امکانات برای اولین با خانه ای با المانهای سنتی و بسیار مستحکم را برای آیندگان پدید آورده است، این فرد و همکاران وی را نمونه های خوبی از شهروندان مسئول و فرهنگی دانست که از تمام توان خود برای زیباسازی چهره شهر بهره می گیرند.
خانه مزبور در خیابان ۱۷ شهریور، کوچه مهران با المانهای سنتی و به شکلی بسیار مستحکم ساخته شده است و نمونه جدیدی از خانه های تاریخی تبریز برپایه معماری تاریخی ایرانی را به بینندگان معرفی می نماید.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.