کد خبر : 21062
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 بهمن 1397 - 9:21

کفسازی بازار شهیدی تبریز به پایان رسید

کفسازی بازار شهیدی تبریز به پایان رسید

شهردار منطقه هشت تبریز از پایان عملیات کف سازی در بازار شهیدی خبر داد.

کفسازی بازار شهیدی تبریز به پایان رسید

شهردار منطقه هشت تبریز از پایان عملیات کف سازی در بازار شهیدی خبر داد.

به گزارش آی نیوز، رضا پاک‌نهاد با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای ارتقاء کیفی معابر بازار تاریخی تبریز و پیرو سیاست‌های منطقه ۸ شهرداری تبریز مبنی بر تکمیل کفسازی بازار تاریخی تبریز، پروژه کف سازی  بازار شهیدی پس از یک هفته فعالیت شبانه روزی عوامل عمرانی منطقه، به پایان رسید.  

پاک نهاد افزود: با توجه به تردد بالای این مسیر در طول روز، کلیه عملیات عمرانی و کفسازی مسیر با حداکثر توان و به صورت شبانه روزی انجام یافته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در گذشته کف سازی اکثر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام پذیرفته بود که علاوه بر انتقال رطوبت کف به ستونها و طاقها و آسیب زدن بر بافت آجری آنها، هیچ همخوانی با ارزش تاریخی این مجموعه عظیم نداشت و ارزش تاریخی بازار را کم رنگ می‌کرد که ما با وحدت و همدلی به وجود آمده میان مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی، کف سازی و ساماندهی بازار تاریخی تبریز را اجرائی کرده و در تلاش هستیم تا پایان سالجاری بخش زیادی از این پروژه عظیم را تکمیل کنیم.

شهردار منطقه هشت در پایان به جنس سنگ‌های استفاده شده در کف‌سازی بازار اشاره کرده و متذکر شد: در کف سازی بازار شهیدی از سنگ اسپراخون استفاده شده که به دلیل بومی بودن این سنگ مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما داشته و همخوانی عالی با بافت تاریخی بازار دارد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.