کد خبر : 2199
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1393 - 7:45

شهردار تبریز: فرش تبریز آینه هنر ایران در دیگر کشورهاست

شهردار تبریز: فرش تبریز آینه هنر ایران در دیگر کشورهاست

شهردار تبریز گفت: قالی نماد هویت فرهنگی و هنری تبریز است و همواره به عنوان آینه هنر ایران در دیگر کشورها موفق عمل کرده است.

به گزارش آی نیوز به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، دکتر صادق نجفی در جشن فجر ۳۶ که به افتخار قالی بافان تبریز و شهرهای حومه این شهر برگزار شده بود، گفت: قالی تبریز به سبب ویژگی های هنری و فنی خود آوازه ای جهانی دارد و در بازارهای دنیا همواره به عنوان برند معتبر فرش شناخته می شود.
وی افزود: همه قالی بافانی که پشت دارهای قالی چنین نقش های زیبا و بدیعی را می آفرینند هنرمندند و باید به آنها احترام گذاشت و از آنها به پاس نقش آفرینی های بدیع شان تقدیر کرد.
دکتر نجفی در ادامه با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: دهه فجر به سبب پیوند آن با همه هویت سیاسی و تاریخی بعد از انقلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همواره مورد توجه قرار دارد.
وی با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن تبریز، افزود:مردم انقلابی تبریز نیز کمتر از یکسال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با هموار کردن راه مبارزه به مردم ایران زمینه پیروزی انقلاب اسلامی راه به وجود آوردند.
گفتنی است ویژه برنامه های فجر ۳۶ همزمان با ابتدای دهه مبارک فجر تا روز ۲۸ بهمن به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در محل تالار شمس تبریزی شهرداری تبریز برگزار شده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.