کد خبر : 2246
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1393 - 8:06

هفتم اسفند؛ بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیر‌همسطح شهیدان صبور

هفتم اسفند؛ بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیر‌همسطح شهیدان صبور

پروژه تقاطع غیر همسطح  شهیدان صبور هفتم اسفند ماه به بهره برداری می رسد.

 به گزارش آی نیوز، ضرورت طراحی و احداث روگذر در مسیر اره‌گر، با توجه به معضل قدیمی ترافیک و بروز تصادفات متعدد در این مسیر، پس از بررسی‌ها و مطالعات متعدد ترافیکی مورد توجه قرار گرفت و در برنامه عمرانی سال ۱۳۹۳ مصوب شد
به این ترتیب، عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح در این تقاطع، به عنوان یکی از اولین پروژه‌های کلان عمرانی شهر تبریز در فروردین سال جاری، آغاز شده و به نام  شهیدان صبور مزین شد.
قادر امامی شهردار منطقه ۴ تبریز در مورد ضرورت اجرای این پروژه گفت: با اجرای تقاطع غیر همسطح شهیدان کوثر، مسیر خیابان شهیدان ذاکری به خیابان شهید نجاتی واقع در تقاطع اره‌گر با روگذری به طول ۵۲۵ متر و عرض ۱۶ متر هم راستا خواهد شد
وی افزود: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهم سطح شهیدان صبور با هدف روان سازی ترافیکی و افزایش امنیت تردد آغاز شد و اعتبار تخصیصی یافته جهت احداث این پروژه نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
شهردار منطقه چهار تبریز تاکید کرد: همان‌طور که در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیز وعده داده بودیم، تا پایان سال جاری، این پروژه  تقدیم شهروندان می شود.
تسریع در روند اجرای پروژه های عمرانی توام با  شاخص‌های کیفی، فنی و اصول زیباسازی، اصل مهمی است که بارها مورد تاکید شهردار تبریز واقع گرفته است.
دکتر ایرج شهین‌باهر، رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز نیز، با اشاره به ویژگی‌های کمی، کیفی و بصری پروژه تقاطع غیرهمسطح  شهیدان صبور گفت: نمای پروژه روگذر کوثر، به صورت «خودبتنی» و بدون استفاده از  سنگ‌کاری و کاشیکاری‌هایی  که باعث پنهان ماندن هر گونه آسیب‌ احتمالی شوند، طراحی و اجرا شده است.
وی افزود: این شیوه باعث می‌شود، هر گونه تنش و آسیب احتمالی، در نمای سازه، معلوم شده و به سرعت مورد پیشگیری و رسیدگی واقع شود.
 در این میان، محبوب عبداله‌پور، معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، با اشاره به سایر مشخصات فنی پروژه یادآور شد: رفع معارضین،  برخی مشاغل و همچنین گودبرداری ساختمان مسکونی در اطراف پروژه، از جمله اقداماتی بود که پیش از آغاز عملیات اجرایی این پروژه، مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: طبق طراحی‌های صورت گرفته، چهار دهانه ۳۰ متری و یک دهانه ۴۶ متری، دو سمت این تقاطع را به صورت عرضی به یکدیگر متصل می‌کند
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز تعداد شمع‌های این پروژه را ۷۶ عدد خواند و گفت: تیر پلهای این پروژه فلزی و همچنین عرشه، پایه ها و دیوارهای آن از بتن‌آرمه است.
 گفتنی است پروژه  شهیدان صبور، از پروژه های هفتگانه مربوط به تقاطع های غیرهمسطح شهرداری تبریز است که به صورت همزمان با شش پروژه تقاطع غیرهمسطح  دیگر، در حال اجرا بوده و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.