کد خبر : 2316
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1393 - 7:24

شهردار کلانشهر تبریز عنوان کرد : همگانی کردن ورزش باعث ارتقا سلامت فکری و جسمانی شهروندان می شود

شهردار کلانشهر تبریز عنوان کرد : همگانی کردن ورزش باعث ارتقا سلامت فکری و جسمانی شهروندان می شود

 شهردار کلانشهر تبریز گفت: با همگانی کردن ورزش و رشته هایی نظیر شطرنج میتوان سلامت فکری و جسمانی شهروندان را بالا برد.

 

 

دکتر صادق نجفی، در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر شطرنج که با قهرمانی تیم شهرداری تبریز همراه بود، اظهار کرد: اعتقاد داریم باید از ورزش ها و یا کارهایی که می توانند برای سلامت فکری، جسمی و روحی جامعه مفید واقع شوند، حمایت لازم را داشته باشیم
وی افزود: البته با توجه به امکانات موجود در جامعه، باید اولویت بندی لازم برای حمایت از ورزش ها انجام داده شود اما پیشنهاد ما به سازمان ورزش شهرداری این است که بیشتر از ورزش ها و رویداد هایی حمایت کنند که ریشه در فرهنگ و عمق جامعه دارد، ورزش هایی که در محلات توسط عمده ی مردم انجام می شوند، ورزش هایی که می توانند خیلی راحت و سریع بین اقشار مختلف مردم، نفوذ پیدا کنند .
دکتر نجفی ادامه داد: شطرنج، چه به عنوان ورزش یا یک عمل فکری، یکی از محبوب ترین بازی ها در میان مردم می باشد که ذهن و فکر را کاملا درگیر کرده و به کار می گیرد.
شهردار تبریز گفت: بسیار باعث تاسف است که در اکثر پارک های سطح شهر تبریز، نبود امکانات لازم برای شطرنج، مانع استفاده شهروندان و پیشرفت این ورزش و نفوذ آن در میان مردم شده است. همانند اثر انگشت هر فرد که در جهان یکتا بوده و برای هر فرد متفاوت است، حرکات شطرنج و طرز تفکر هر فرد در هر بازی نیز بی نهایت بوده و کاملا متفاوت است. از این جهت جای پیشرفت بسیار زیادی برای این بازی وجود داشته و توانایی لازم برای نفوذ در جامعه را دارا می باشد. از کودکان با سنین پایین تا افراد سالمند همه توانایی شطرنج بازی کردن را دارند که این یک ویژگی منحصر به فرد است .
شهردار کلانشهر تبریز در ادامه افزود: مسابقه ی سیمولتانه ای که روز ۲۹ بهمن برگزار شد، مثال بارزی از فراگیری و علاقه ی مردم به شطرنج بود که علاوه بر شرکت ۷۰۰ نفر از شهروندان در رقابت، صدا و سیما نیز حدود ۴ ساعت از زمان خود را برای این رویداد صرف کرد. عملی که بسیار پر هزینه و دشوار بدست می آید. این موضوع نشان از محبوبیت شطرنج و پتانسیل بالای آن برای همگانی شدن دارد.
وی گفت: شهرداری تبریز آماده است به اشکال متفاوتی از  همگانی کردن این بازی در میان مردم حمایت کنند و هیچ مشکلی در این راه وجود ندارد. در این راستا از فدراسیون هم درخواست داریم با کمک شهرداری المان های مختلفی از شطرنج را به هر صورتی در راستای همگانی کردن این ورزش به کار ببرند.
نجفی با اشاره به اینکه جوانان علاقه مند به ورزش بسیاری در جامعه حضور دارند، گفت: جوانان میهن ما چه در مسائل ملی و چه در مسائل دینی بسیار پرتلاش و کارآمد ظاهر می شوند که لازم است قدر این نعمت الهی و تلاش های آنان را دانسته و با فراهم کردن امکانات لازم برای سرور و شادی جوانان، از آن ها قدردانی کنیم

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.