کد خبر : 2323
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1393 - 8:52

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن علی شهرداری تبریز: زیر کشت بردن ۱۰۰ هکتاراز اراضی عینالی در سال آینده

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن علی شهرداری تبریز: زیر کشت بردن ۱۰۰ هکتاراز اراضی عینالی در سال آینده

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن علی شهرداری تبریز، گفت: نزدیک ۶ هزار هکتار اراضی در اختیار این سازمان قرار دارد و با برنامه ریزی انجام شده سال آینده ۱۰۰ هکتار از این اراضی زیر کشت خواهد رفت.

مسعود برزگر جلالی  با تأکید بر لزوم تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری، رفاهی، تفریحی و اقامتی ارتفاعات عون‌بن‌علی تبریز از تلاش برای تبدیل این مجموعه به قطب بزرگ گردشگری شهری تبریز خبر داد  .حضور ۱۰۰ هزار نفر در تفرجگاه
وی، گفت: در حال حاضر هرهفته حدود ۲۰ هزار نفر در این منطقه حضور می‌یابند که با برنامه ریزی‌های انجام شده قصد داریم این تعداد را در آینده نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر افزایش دهیم.
برزگر جلالی از ارتفاعات عون‌بن‌علی به عنوان ظرفیت و پتانسیل بالقوه و گران‌بهای گردشگری، رفاهی و تفریحی تبریز یاد و خاطرنشان کرد: ارتفاعات عون‌بن‌علی تبریز با وجود امام‌زاده، یادمان شهدای گمنام، اجرای طرح‌های جنگل‌کاری انبوه، تله‌کابین مدرن، رستوران زیبا و دیگر امکانات موجود ظرفیتی بالقوه و آماده برای تبدیل شدن به قطب بزرگ و مهم گردشگری شهری تبریز محسوب می‌شود و باید نسبت به ایجاد و تقویت زیرساخت‌های جدید اقدام عملی صورت گیرد.
راه‌اندازی سیستم پیامکی جهت ارتباط مستقیم با مدیرعامل
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی در ادامه از راهاندازی سیستم پیامکی (sms) خبر داد و اظهار کرد: عموم شهروندان می‌توانند با شماره پیامک ۰۹۰۱۱۵۶۰۰۷۶  بطور مستقیم با مدیرعامل ارتباط برقرار کرده و انتقادات، نظرات و پیشنهادات را با خود مدیرعامل در  میان بگذارند.
ایجاد مجموعه حیات وحش در عینالی
وی، همچنین از ایجاد مجموعه حیات وحش با منظر هوایی در تفرجگاه عینالی تبریز خبر داد و افزود: تفرجگاه عینالی از استعدادهای فروانی برخوردار است و مناطق بکر و طبیعی مستعدی نیز جهت ایجاد پارک‌های حیات وحش، باغ پرندگان، برکه و پرورش آبزیان دارد .
وی افزود: ویژگی‌های جامعه صنعتی سبب شده است بسیاری از مردم به سوی تفرجگاه‌های طبیعی و دور از شهرها روی آورند. وجود ارتفاعات، دره ها با خصوصیات توپوگرافی خاص کوهستان عینالی، بستر مناسب برای ایجاد زیستگاه های متنوع حیات وحش و اجتماعات گیاهی و جانوری را دارا می باشد و با مطالعات جامع در این زمینه می توان علاوه بر حفظ گونه های گیاهی و مرتعی و توسعه حیات وحش به رونق گردشگری در این منطقه نیز افزود .
برزگر جلالی گفت: ایجاد مجموعه حیات وحش علاوه بر افزودن جذابیت تفرجگاه عینالی موجب می شود شهروندان با کمترین هزینه و پیمودن کمترین مسافت به تماشای حیات وحش طبیعی و سپری نمودن اوقات فراغت بپردازند.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن علی شهرداری تبریز در این گفت‌وگو با بیان اینکه برای ایجاد دریاچه مصنوعی در دامنه‌های ارتفاعات عون‌بن علی نیز اقداماتی نیز انجام شده است اظهار کرد: ایجاد این دریاچه می تواند ما را در تبدیل این منطقه به قطب گردشگری شهری تبریز کمک کند.
شروع زندگی جدید با کاشت نهال در تفرجگاه عینالی
وی گفت: در راستای ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز سازمان آماده ثبت نام از عروس دامادها و زوج‌های تازه ازدواج کرده برای کاشت نهال در تفرجگاه عینالی بنام خودشان و روز پیوندشان می‌باشد و به همین منظور در تفرجگاه عینالی قطعه‌ای را نیز جهت انجام این کار فرهنگی آماده نموده‌اند.
وی افزود: این زوجین نیز می توانند هر هفته با سرکشی به نهال خود در حمایت از محیط زیست و فضای سبز مایه دلگرمی، قوت قلب و حامی ما باشند .
تشکیل ۵ کمیته تخصصی در سازمان
برزگر جلالی از تشکیل پنج کمیته تخصصی در این سازمان خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل کمیته تخصصی فرهنگی، زیباسازی، عمرانی، علمی و طراحی شاهد تولید و پردازش افکار و ایده‌های نو برای ایجاد امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی جدید، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ایجاد نشاط برای شهروندان و میهمانان عزیز در تفرجگاه عینالی باشیم .
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن علی شهرداری تبریز از مزایای دیگر تشکیل این کمیته‌ها را کاستن ضریب اشتباه، تولید ایده‌های نو و خرد جمعی اعلام کرد و گفت: این کمیته‌ها از نظرات کارشناسان، صاحب نظران و اساتید دانشگاه‌ها برای افزایش خدمات استفاده خواهد کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.