کد خبر : 2341
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1393 - 7:11

شهردار تبریز: فضای سبز شهر باید نمود ملموس و واقعی داشته باشد

شهردار تبریز: فضای سبز شهر باید نمود ملموس و واقعی داشته باشد

 شهردار تبریز گفت: فضای سبز تبریز بایستی نشاط و شادابی را برای شهر به ارمغان بیاورد و نمود ظاهری و واقعی  آن برای شهروندان ملموس باشد.

 

به گزارش آی نیوز دکتر صادق نجفی در جلسه مدیران مجموعه شهرداری که با موضوع فضای سبز و استقبال از بهار تشکیل شده بود با تاکید به استفاده از روش های جدید و بدیع در طراحی فضای سبز گفت: حرکت های مثبت و خوب عمرانی شهرداری تبریز که با تلاش مدیران این مجموعه در حال انجام است بایستی در آستانه سال جدید با اجرای مناسب طرح استقبال از بهار ادامه یابد.
وی افزود:کارهای انجام گرفته در این رابطه بایستی با طراحی و نوآوری همراه باشد تا گلکاری ها، کاشت و بستر سازی فضای سبز امسال نمود واقعی خود را در جهت زیباسازی شهر نشان دهد.
شهردار تبریز خاطر نشان ساخت:هر چند اعتبارات لازم برای تحول در فضای سبز تبریز مد نظر است اما طرح و فکر مهندسان و صاحب نظران مهمتر از هر چیزی می تواند تحول اساسی در فضای سبز تبریز را به ارمغان آورد.
وی با تاکید براین نکته که هزینه های انجام گرفته بایستی بجا و در جای خود لحاظ شود افزود:مطالعه و برنامه ریزی از اهمیت بسزایی برخوردار است و بایستی هنرمندانه و دلسوزانه برای آبادانی شهر گام برداشت چرا که شادابی شهر بی تاثیر بر کنش های اجتماعی و رفتارهای شهروندان شهر نیست.
دکتر نجفی انجام کارهای اساسی را در پشتوانه فکری آن دانست و افزود:بایستی در جهت اجرای طرح های فضای سبز برای هر خیابان و محله طرح و نقشه داشت و نسبت به آن تصمیم گیری کردچرا که کارهای کیفی با فکر و وقت گذاشتن به انجام می رسد و نمود واقعی به خود می گیرد.
وی مشارکت شهروندان را بعنوان یاریگران واقعی در تحولات عنوان کرد و افزود: مردم بعنوان پشتوانه اصلی و دلگرم کننده ما برای پیش برد کارها محسوب می شوند و از این رو سعی و تلاش خادمین شهر اجرای طرح ها و پروژه هایی است که ان شاالله در شان شهروندان فهیم باشد.
گفتنی است  پی گیری و نظارت بر انجام سریع و به موقع طرح های خدمات شهری ،  رفع و مرمت و لکه گیری آسفالت معابر وخیابان ها ، جلوگیری از صدور مجوزهای حفاری در سطح شهر، توجه جدی به اصلاح و نوسازی مبلمان شهری ، بهسازی فضای سبز، ساماندهی و نظارت ویژه بر عملکرد تاکسیرانی و اتوبوسرانی ، توجه ویژه به نور پردازی های شهری ، رنگ آمیزی و اصلاح خط کشی خیابان ها ، تنظیف و پاکسازی شهر، مرمت، نوسازی و بهسازی سرویس های بهداشتی ، راه اندازی اکیپ ها و ایستگاه های استقبال از میهمانان ورودی به شهر و پیش بینی راهنمایان ویژه گردشگران از اهم برنامه های ویژه طرح استقبال از نوروز بشمار می رود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.