کد خبر : 23437
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 دی 1398 - 11:38

۸۵درصدمردم آذربایجان شرقی کارت هوشمند دریافت کرده اند

۸۵درصدمردم آذربایجان شرقی کارت هوشمند دریافت کرده اند

احدجودی، مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری به مناسبت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال اظهار کرد:۸۵ درصد مردم آذربایجان‌شرقی کارت هوشمند دریافت کرده‌اند و یا ثبت نام کرده اند.

به گزارش آی خبر ،مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت:اولین شناسنامه کشور در سال ۱۲۹۷شمسی به نام فاطمه ایرانی صادر شده است و در دهم بهمن ۱۳۰۵به نام مصطفی خان نیازی تنظیم شد.

وی ادامه داد:جمعیت استان آذربایجان شرقی ۴میلیون و۶۴۰نفر است که شهرستان تبریز حدود یک میلیون و ۸۰۰هزار نفر پرجمعیت ترین شهرستان استان به شمار می رود.

احد جودی افزود:نرخ طلاق در استان ۳/۲است یعنی از هر۷ازدواج ۲مورد به طلاق می انجامد.

وی ادامه داد:در۹ماهه سال جاری برای پسران نام امیرعلی در۸۲۶مورد،ابوالفضل در ۸۰۶مورد،علی ۸۰۳مورد،آیهان ۷۲۹مورد،محمد۵۲۳مورد،مهدی۵۶۰مورد،امیرحسین و علی اصغر و امیرعباس از بیشترین اسامی ثبت شده در ثبت احوال است.
مدیرکل ثبت احوال در خصوص نام دختران گفت:زهرا با فراوانی ۹۴۲مورد فاطمه ۹۱۰مورد یسنا ۳۶۶مورد نازنین زهرا وحلما زینب رها و اسرا و آیلین و نفس و سلین است.
وی اظهارکرد:اگر اصلت ترکی در نام نوزادان وجود داشته باشد محدودیتی نیس ولی گاها از اسامی ترکی استانبولی استفاده می شود که این خارج از لیست ماهست و باید به تهران ارسال و بررسی گردد.
جودی یاداور شد:کل طلاق های ثبت شده در استان ۶هزار و ۹۱۴مورد است که در گروه های سنی ۱۵تا ۱۹سال ۹مورد و در گروه سنی ۲۰تا ۲۴سال در حدود ۴۴مورد و در گروه سنی ۲۵الی۲۹سال در حدود ۳۰مورد و گروه سنی ۳۰تا ۳۴مورد ۱۶۰۰مورد و ۳۵تا ۳۹سال در حدود ۹۹۶ مورد و ۴۰تا ۴۴سال در حدود ۵مورد است.بیشترین طلاق ها در سال اول تا پنجم صورت میگیرد.

وی ادامه داد:تعداد فوتی ثبت شده در سال جاری ۱۷هزار و۲۶۹مورد است که ۷۱درصد شهری می باشد که ۴درصد نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل اداره ثبت احوال گفت:در حال حاضردر استان آذربایجان شرقی ازدواج ۹ساله نداریم،سه نفر از زنان ۱۴سالع با مرد ۳۵ساله ازدواج کرده است.

وی ادامه داد:مجوز تغییر نام کوچک در صورتی که فراوانی آن بیش از نام فعلی باشد صادر می گردد و تغییر نام خانوادگی را مختص اسامی ناهنجار است و میتوان از طریق ثبت احوال تعویض نمود.

جودی در خصوص نرخ رشد جمعیت در کشور را ۱.۲درصد اعلام کرد و گفت:میزان این رقم در سطح استان نیز مقداری کمتر از سطح کشوری می باشد و باید برنامه ای برای رشد جمعیت برنامه ریزی نمایند.
وی خاطرنشان کرد:مسئله طلاق نسبت به گذشته آمار مناسبی ندارد.
وی درپایان افزود :کارت های ملی قدیمی وجهه قانونی خود را از دست داده اند و غیر قانونی محسوب می گردند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.