کد خبر : 2351
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1393 - 11:12

مدیر کل: بیش از دو میلیون نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیر کل: بیش از دو میلیون نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی تعداد بیمه شدگان در سطح استان را دو میلیون و ۲۳۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این میزان ۶۰ درصد جمعیت حدود چهارمیلیون نفری استان را شامل می شود.

دکتر وحید مجیدی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگاران تعداد موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد این بیمه در استان را دو هزار و ۴۶۰ موسسه اعلام کرد و افزود: صندوق های تحت پوشش سازمان شامل کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، ایرانیان و سایر اقشار جامعه هستند.

وی اظهار کرد: یک هزار و ۵۸۸ نفر پزشک، ۴۵۰ داروخانه، ۱۱۵ آزمایشگاه، ۷۰ مرکز پرتو پزشکی، ۶۷ مرکز توان بخشی، ۹۷ درمانگاه عمومی و تمام شبکه های بهداشتی درمانی، درمانگاه های تخصصی، مراکز جراحی محدود و بیمارستان های استان طرف قرارداد این اداره کل هستند.

مجیدی همچنین تعداد بیمه شدگان روستایی و عشایر استان رایک میلیون و۳۵۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از اول مهر ماه امسال بیمه شدگان شهری شش درصد و بیمه شدگان روستایی فقط سه درصد هزینه های درمان در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی را پرداخت می کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی یکی ازشاخص های دولت تدبیر و امید را بحث سلامت عمومی و توسعه بیمه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت هزینه های درمان موسسه ها از اولویت های دولت است که امسال دو هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال به این موسسات پرداخت شده است.

مجیدی تعداد بیماران خاص تحت پوشش در استان را دو هزار و ۸۹۰ بیمار ام اس، هموفیلی، دیالیز، پیوند کلیه و تالاسمی ذکر کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۴ میلیارد ریال برای درمان این بیماران هزینه شده است.

وی سیاست جدید این سازمان را حذف کاغذ و حرکت به سمت مکانیزه شدن اعلام کرد و گفت: هم اکنون تایید دارو، تعویض و تمدید دفترچه، عقد قرارداد موسسه ها، اظهار نامه وصول درآمدها ، ارسال شکایت و انتقاد از طریق شبکه اینترنت در کمترین زمان میسر است.
مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی همچنین تعداد ثبت نام کنندگان برای دریافت دفترچه درمان در استان را ۴۹۱ هزار نفر ازسال گذشته تاکنون ذکر و اظهار کرد: در این مدت ۴۳۰ هزار دفترچه صادر شده که از این نظر رتبه شش کشور را داریم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.