کد خبر : 2379
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 7:00

مدیر عامل پارک ها و فضای سبز تبریز خبر داد: محکم کردن زیر ساخت فضای سبز شهر تبریز

مدیر عامل پارک ها و فضای سبز تبریز خبر داد: محکم کردن زیر ساخت فضای سبز شهر تبریز

 مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز  آذربایجان شرقی از ساماندهی ورودی های شهر، کنترل و شناسایی باغات و کاشت گل در ۲۰ پارک درون شهری، تامین منابع آبی پایدار خبر داد.

 

 محمد حسن حسن زاده همراه با کاشت ۱۰۰هزار اصله نهال در روز درختکاری به ساماندهی ورودی های شهر و کاشت گل در ۲۰ پارک و تامین منابع آبی پایدار را از اولویت سازی برنامه های سازمان پارک ها و فضای سبز تبریز دانست.
حسن زاده با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری، خاطرنشان کرد: در این روز با حضور مسئولان شهری و استانی ،به صورت نمادین در سطح شهر درخت کاشته می شود و همچنین علاوه بر گل کاری ، شاهد ساماندهی ورودی شهر و وضعیت پارک ها را در انتهای این سال خواهیم بود.
 وی در خصوص وضعیت فضای سبز تبریز از نظر زیرساختی گفت: متاسفانه وضعیت فضای سبز تبریز از نظر زیر ساختی مناسب نیست و ما باید اصلی ترین مولفه های ایجاد فضای سبز شاداب را که آب کافی، خاک مناسب، مدیریت و نگهداری گونه های گیاهی می باشد را تقویت کنیم که سازمان پارکهای تبریز در صدد است با کاشت گونه های مناسب با شرایط آّب و هوایی منطقه، نسبت به ماندگاری و حفظ فضای سبز موجود شهری اقدام کند.
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز تبریز گفت: فضای سبز اصلی ترین زیرساخت اجتماعی شهری است که توجه به کمبود فضا برای احداث فضای سبز از دیگر مشکلات این سازمان می باشد.زیرا شهرداری از طریق تراکم فروشی و تغییر کاربری به دنبال ایجاد درآمد است که این مسئله باعث شده در طول تاریخ بسیاری از کاربری های فضای سبز به کاربری تجاری تبدیل شوند و ما را با کمبود فضا مواجه کند.
وی با اشاره به حفظ فضای سبز کنونی شهر گفت:اصلی ترین وظیفه سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ، صیانت از فضای سبز می باشد و فضای تمامی کارخانجات باید ۱۰ درصد از فضای سبز را به خود اختصاص دهد.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز اصلی ترین دغدغه این سازمان را تأمین منابع آبی پایدار برای آبیاری فضای سبز تبریز اعلام کرد و گفت :با توجه به اینکه تابستان امسال ، مشکلاتی عمده در مورد آبیاری داشتیم ، ولی چندین منطقه از مناطق ۱۰ گانه تبریز را با تانک آبیاری می کردیم.
حسن زاده با اشاره به برنامه های سازمان در سال ۹۴ در خصوص توسعه پارک ها و فضای سبز شهر گفت: توسعه پارک های محله ای، ایجاد منابع آبی پایدار، باز پیرایی فضای سبز، کاشت گونه های گیاهی پایدار و غیره برنامه های این سازمان درسال ۹۴ است.
وی همچنین در ادامه با بیان اینکه هرس درختان خشک و پرورش درختان جوان از اول اسفند ماه امسال آغاز شده است، اظهار داشت: جوان سازی درختان در سال آینده نیز جزو برنامه های سازمان فضای پارک ها و فضای سبز خواهد بود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به توسعه پارک ایل گلی تبریز، گفت: هر چقدر محیط ایل گلی آرام و ساده باشد، مردم بیشتر احساس آرامش می کنند، چرا که زیبایی در سادگی است.ولی در شرایط فعلی ، توسعه فاز دوم ایل گلی در برنامه قرار دارد که البته اجرای آن در گرو حل مشکلات سند مالکیت فاز دوم ایل گلی است.
حسن زاده افزود:فضایی به وسعت ۱۰۰ هکتار در سمت ائل باغی واقع در اتوبان پاسداران قرار دارد که شهروندان می توانند در مناسبت های مختلف به یاد عزیزان خود یا به دنیا آمدن کودکی اقدام به کاشت نهال کنند.
وی از ایجاد شرایط لازم برای مسافرین نوروزی در پارک ها خبرداد:تمامی سعی این سازمان بر این است که  حداقل امکانات لازم از قبیل سرویس بهداشتی، آب شرب و روشنایی در اکثر پارک های محلی برای مسافران فراهم سازد.
وی تصریح کرد:با توجه به اجرای برنامه های شهرداری ، توسعه فضای سبز تبریز رو به افزایش است که در حال حاضر ، سرانه فضای سبز درون شهری تبریز ۷.۵ متر مربع و برون شهری ۸.۵ متر مربع می باشد.
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره بر اجرای طرح بازپیدایی گفت:درختانی که از قبل به صورت سلیقه ای کاشته می شدند ، در سال آینده به صورت قالب کاشت می شوند.
حسن زاده در خصوص تحقق بودجه این سازمان در سال ۹۳، خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیارد بودجه سال جاری سازمان بود که در مجموع میزان تحقق بودجه سال جاری بیش از ۸۰ درصد است.
وی ادامه داد: میزان سرانه فضای سبز تبریز، از حد استاندارد بسیار پایین است و با توجه به طرح های توسعه فضای سبز که در حال تدوین است سعی می کنیم تا میزان فضای سبز را چه در قالب درون شهری و چه در قالب برون شهری افزایش دهیم.
 با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبز پایدار از اهداف اصلی این سازمان است، افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد کارهای این سازمان توسط بخش خصوصی انجام می شود که نشان می دهد سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز همواره در تعامل با بخش خصوصی پیشرو بوده است.
 وی در خصوص عملکرد ضعیف سازمان پارک ها اظهار کرد:با توجه به اظهار نظرات اعضای شورای شهر تبریز ، بخشی از درآمد سازمان به صورت غیر نقدی است ولی ظاهرا این درآمد ها در محاسبه میزان تحقق در نظر گرفته نشده اند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.