کد خبر : 24367
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1400 - 9:41

۴ نوع قیمت نان در تبریز و افزایش نارضایتی

۴ نوع قیمت نان در تبریز و افزایش نارضایتی

استاندار آذربایجان‌شرقی، عدم نظارت مستمر، مداوم و تأثیرگذار را مهم‌ترین عامل نابسامانی وضعیت آرد و نان دانست و به دستگاه‌های مسوول ۱۵ روز مهلت داد تا با ارزیابی دقیق وضع موجود و تشدید نظارت‌ها، زمینه تغییرات اساسی و جلب رضایتمندی مردم در این حوزه را فراهم کنند.

به گزارش آی نیوز به نقل از فارس، عابدین خُرّم در جلسه فوق‌العاده کارگروه آرد و نان استان که پس از بازدید میدانی وی از چند نانوایی در سطح تبریز تشکیل شد با تأکید بر اینکه به صورت جدی پیگیر مسائل این حوزه خواهم بود، اظهار داشت: قابل قبول نیست که با وجود یارانه دولتی برای نان، شاهد نارضایتی و گلایه‌های مردم در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به ساختار کارگروه آرد و نان استان و شهرستان‌ها، گفت: مدیریت این کارگروه‌ها همانند سابق ادامه می‌یابد؛ اما مسوولیت مستقیم در این حوزه برعهده فرمانداران است و فرمانداران باید در خصوص وضعیت این بخش پاسخگو باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، عدم نظارت مستمر، مداوم و تأثیرگذار را مهم‌ترین عامل نابسامانی وضعیت آرد و نان دانست و یادآور شد: نظارت‌ها در این حوزه سلیقه‌ای و ناکارآمد است و در نتیجه نمی‌توانیم از تأثیرگذاری نظارت‌ها اطمینان پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نظارت‌ها باید روشن و شفاف باشد، افزود: نظارت و بازرسی موردی و تصادفی اثرگذار نیست و باید ساز و کاری برای نظارت مستمر و مداوم ایجاد شود.

خُرّم همچنین از ناهماهنگی بین دستگاه‌های مسوول در این حوزه که موجب اجرایی نشدن تصمیمات می‌شود، انتقاد کرد و یادآور شد: باید مشخص شود که سهل‌انگاری، ناهماهنگی و تصمیم‌گیری نادرست کدام مجموعه باعث بی‌تأثیر بودن اقدامات می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی توزیع نامناسب نانوایی‌ها در مناطق مختلف، عدم رعایت قیمت‌گذاری مصوب و زمان‌بندی فعالیت نانوایی‌ها، عدم احراز صلاحیت در صدور پروانه فعالیت، کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌ها و نبود سامانه نظارتی را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد.

نارضایتی از وضعیت نان در استان در حال افزایش است

وی با اشاره به اینکه نارضایتی از وضعیت نان در استان در حال افزایش است، به مدیران مسوول در این حوزه ۱۵ روز مهلت داد تا با ارزیابی دقیق از وضع موجود و بازنگری در شیوه نظارت و بازرسی، زمینه تغییرات اساسی و جلب رضایتمندی مردم را فراهم کنند.

خُرّم تأکید کرد: دستگاه‌های مسوول گزارش عملکرد خود را در جلسه کارگروه آرد و نان که ۱۵ روز بعد تشکیل می‌شود، ارائه خواهند کرد و تا آن زمان باید اصلاح و تغییر وضعیت موجود کاملاً قابل مشاهده باشد.

بهروز مهدوی، فرماندار تبریز هم در این جلسه با بیان برخی از مشکلات آرد و نان از قبیل توزیع نامناسب نانوایی‌ها در سطح شهر، عدم نظارت کافی بر قیمت‌گذاری و بهداشت نانوایی‌ها و فروش آرد یارانه‌ای، بر تشدید نظارت‌ها در این حوزه تأکید کرد.

تشکیل یک‌هزار و ۶۱۲ پرونده تخلف نانوایی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز از انجام بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان در هفت ماه گذشته خبر داد و بیان داشت: در این بازرسی‌ها، یک‌هزار و ۶۱۲ پرونده تخلف تشکیل شده است.

غلامعلی راستی با بیان اینکه بخشی از مشکلات حوزه آرد و نان در سال‌های گذشته مرتفع شده است، ابراز کرد: برای حل تمام مشکلات و ساماندهی این حوزه، باید نظارت‌ها را بیشتر کنیم.

۴ نوع قیمت نان در تبریز

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هم با اشاره به فعالیت حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی در شهر تبریز، گفت: در حال حاضر با توجه به نرخ آرد تحویلی به نانوایی‌ها، چهار نوع قیمت نان داریم.

فریدون ابوالحسن‌زاده از تشکیل کمیته پایش آرد و نان از سال ۱۳۹۸ خبر داد و ادامه داد: نمایندگان دستگاه‌های مسوول در این کمیته وضعیت تک‌تک نانوایی‌ها را بررسی و متناسب با نیاز، سهمیه آرد آنها را تعیین می‌کنند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.