کد خبر : 2457
تاریخ انتشار : شنبه 8 فروردین 1394 - 7:15

بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی شهرداری تبریز؛ ۱۹ هزار نفر از عمارت ساعت بازدید کردند

بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی شهرداری تبریز؛ ۱۹ هزار نفر از عمارت ساعت بازدید کردند

 در چهار روز اول سال جاری ۱۸ هزار و ۴۲۹ نفر گردشگر نوروزی از عمارت ساعت شهرداری تبریز بازدید کردند.

 

گزارش آی نیوز به نقل از سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز عمارت شهرداری تبریز با ۱۸ هزار و ۴۲۹ نفر بازدید در مدت ۴ روز پربازدید ترین موزه شهرداری تبریز بوده است.
 این عمارت دارای تالارهای: اولین های تبریز ، تالار صدا ، تالار فرش سالن سکه و اسکناس و تالار خدمت و همچنین یک نگارخانه است که مجموعه این سالن در کنار یکدیگر برای گردشگران جذابیت خاصی دارد.
موزه ادبی استاد شهریار که منزل شخصی ایشان بوده تا چهارم فروردین ۳ هزار و ۵۶۳ نفر بازدید کننده داشته و دومین موزه پربازدید شهرداری تبریز بوده است.
وجود اشیا شخصی استاد شهریار ، دست خط ایشان و حضور پسرش در این موزه جذابیت خاصی به این موزه بخشیده است و گردشگران زیادی از دیدن این موزه ادبی استقبال می کنند.
خانه ی نیکدل یکی از خانه های تاریخی تبریز است که شهرداری تبریز در سال ۹۱ آن را خریداری کرده و مرمتش را آغاز کرد.
قدمت این خانه ی تاریخی به دوران قاجار بازمیگردد و وجود معماری خاص ایرانی ، و وجود نقاشی های زیبای دیواری در داخل ساختمان جذابیت آن را دو چندان کرده است.
این خانه امسال برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفته است و ۲ هزار و ۱۰۵ نفر تا چهارم فروردین ماه از خانه نیکدل بازدید کرده اند.
موزه علی مسیو که به خانه فکر مشروطه معروف است توسط شهرداری تبریز خریداری شد و در سال ۹۱ افتتاح شد ، این خانه به دلیل معماری خاص خود که حالت مخفیانه دارد و به ۷ خانه دیگر راه داشته است به عنوان تنها مکان سری برای جلسات شور و مشورت مشروطه مورد استفاده قرار می گرفته و علی مسیو تاجر معروف تبریزی که یکی از سران مشروطه بود مالک آن خانه بوده است.
از این خانه نیز تا چهارم فروردین ماه ۷۴۰ نفر بازدید کرده اند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.