کد خبر : 2588
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 فروردین 1394 - 4:29

فرار گسترش فولاد از منطقه خطر

فرار گسترش فولاد از منطقه خطر

هر سه گل گسترش فولاد روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسید. آنها با این سه امتیاز حساس از منطقه خطر فاصله گرفتند.

گسترش با این برد جای ملوان را در رده یازدهم جدول گرفت و از جمع فانوس به دستان خرج خود را سوا کرد.
هفته بیست و پنجم لیگ برتر، ورزشگاه بنیان دیزل، تماشاگر: ۱۰۰۰ نفر
داور: غلامرضا جباری ،کمک ها: هادی طوسی ، میریعقوب حجتی
اخطار: محمد آبشک (۴۴) از ملوان

گسترش فولاد:
داود نوشی صوفیانی،، سید محسن حسینی، امید نظامی پور، علیرضا میرشفیعیان، مصطفی اکرامی، میثم تقی زاده، مگنو باتیستا، محمد امین درویشی، جابر انصاری، لئوناردو پیمنتا و محمد ابراهیمی(۶۶ عادل سرشار)
سرمربی :فراز کمالوند

ملوان:
ایمان صادقی، عزیز معبودی، عزت الله پورغاز (۴۶ احمد آهی)، حسین کنعانی، حسن جعفری، مازیار زارع، پژمان نوری، محمد آبشک (۶۲ رضا اعتمادی)، محسن یوسفی، فرزاد حاتمی و سید جلال رافخایی
سرمربی:فیروز کریمی

شرح گل‌ها:
۱-۰ (ملوان): فرزاد حاتمی با دریافت توپ در پشت محوطه جریمه با پیشروی در حالت در نیم تیغ با چرخشی فوق العاده و ضربه ای تماشای به سبک مارکو فان باستن اولین گل بازی را برای ملوان به ثمر رساند.
۱-۱ (گسترش): ضربه کاشته ارسالی از جناح چپ با برخورد با پای محمد ابراهیمی به داخل محوطه ی جریمه ملوان رفت و جابر انصاری با یک نوک پا گل تساوی را وارد دروازه ملوان کرد.
۲ـ۱ (گسترش): محمد ابراهیمی مهاجم گسترش با یک ضربه کاشته تماشایی از فاصله ۲۵ متری دروازه ایمان صادقی را باز کرد تا تیمش را پیش بیاندازد.
۳-۱ (گسترش): کرنر ارسالی از جناح راست با ضربه ی تماشایی محسن حسینی مدافع پیشتاخته ی گسترش با ضربه ی سر گل سوم تیمش را به ثمر رساند.
۳-۲ (ملوان): ارسال بلند به داخل محوطه جریمه گسترش با ضربه حاتمی به گل تبدیل شد اما داور با اعلام برخورد توپ به دست مدافع گسترش پنالتی اعلام کرد که این ضربه به گل دوم ملوان تبدیل شد تا گسترشی ها ۱۰ دقیقه پر تب و تابی در پیش داشته باشند.

شرح بازی:
گسترش فولاد به سختی سه امتیاز بازی نزدیک و حساس مقابل ملوان را گرفت تا شرایط خود را در انتهای جدول لیگ برتر بهبود ببخشد و پله ملوان را در سکوی یازدهم مال خود کند.این برد پر زحمت در شرایطی بدست آمد که ملوانی ها در ۲۰ دقیقه پایانی بازی بسیار خطرناک ظاهر شدند و تا مرز به ثمر رساندن گل تساوی پیش رفتند.شاگردان کمالوند اما پس انداز خوبی در یک ساعت اول بازی برای خود داشتند و به مدد سه گل روی سه ضربه ایستگاهی ،کار را تمام کردند. حالا گسترشی ها باید به فکر حفظ این رده و صعود به پله های بالاتر باشند. این در حالیست که ملوان پس از استارت فوق العاده با فیروز کریمی در سه بازی متوالی از پیروزی دور مانده است و ادامه روند دوباره شرایط را علیه نماینده پر طرفدار انزلی خواهد کرد.

دقایق حساس:
دقیقه ۱۱: شوت محکم لئوناردو پیمنتا از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۱۶ : یک و دو زیبای ابراهیمی با جابر انصاری در داخل محوطه جریمه می رفت که خطرناک شود ولی توپ زیر پای ابراهیمی ماند و موقعیت از دست رفت.
دقیقه ۲۵: شوت تماشایی درویشی از پشت محوطه جریمه با حداقل اختلاف به اوت رفت.
دقیقه ۲۶ : فرار محمد ابراهیمی از چپ گسترش فولاد و ورود به محوطه جریمه و پاس رو به عقب او را درویش با یک شوت زیبای با اختلاف اندک به اوت زد.
دقیقه ۲۸: فرار جلال رافخایی پشت دفاع گسترش با خروج نوشی صوفیانی بی اثر ماند.
دقیقه ۴۰: گسترش روی دو سانتر خطرناک صاحب دو موقعیت متوالی شد در ابتدا تیر دروازه و سپس واکنش ایمان صادقی این تیم را رسیدن به گل بازداشت.
دقیقه ۴۲: ضربه سر محسن حسینی از روی خط اوت با اختلافی اندک بیرون رفت.
دقیقه ۷۴: ایمان صادقی با واکنشی دیدنی موقعیت تک به تک را از عادل سرشار گرفت.
دقیقه ۸۵: سانتر پژمان نوری با ضربه سر مدافعان گسترش از کنار دروازه صوفیانی به بیرون رفت.
دقیقه ۹۰: فرزاد حاتمی روی اشتباه مدافعان گسترش، فرصتی استثنایی به دست آورد، اما ضربه روی پای او با حداقل اختلاف و در میان ناباوری از کنار دروازه به اوت رفت.

بهترین بازیکن: فرزاد حاتمی با گلزنی و پرس دائمی روی مدافعان گسترش، نمایش خوبی در این بازی داشت. او می توانست در لحظات پایانی بازی را به تساوی بکشاند.

اتفاق ویژه:
فرار گسترشی ها از انتهای جدول و کشیده شدن ترمز ملوانان اتفاق ویژه این بازی بود، انزلی چی ها بعد از مدت ها، نتیجه بازی را از دست دادند و به رده دوازدهم رفتند و گسترشی ها نیز با این پیروزی با دور شدن از انتهای جدول به یازدهم رسیدند.

در حاشیه:
*فرزاد حاتمی و سید جلال رافخایی برای اولین بار در این فصل در کنار هم در ترکیب بازی می کنند.
*لوزی خط هافبک ملوانی ها با ترکیب آبشک ،زارع، نوری ویوسفی تشکیل شده است.
*جابر انصاری، امین درویشی و لئوناردو پیمنتا مهاجمان گسترش در این مسابقه هستند.
*این مسابقه با ۲۴ ساعت تاخیر به دلیل بارش تگرگ در تبریز در شرایطی برگزار می شود که ملوانی ها به تعویق این مسابقه اعتراض داشتند.
*حسین کنعانی تنها ملی پوش حاضر در ترکیب دو تیم است. او عضو تیم ملی امید است. در تیم ملوان هم زارع، نوری ،حاتمی و رافخایی سابقه حضور در تیم ملی را دارند.
*ملوان و گسترش با دو تغییر نسبت به ترکیب شان در مسابقه ای که قرار بود روز گذشته برگزار شود بازی می کنند. درملوان رافخایی به جای رضا اعتمادی بازی می کند و تو گسترش فولاد عادل سرشار از ترکیب بیرون رفته و محمدامین درویشی بازی می کند.
*فراز کمالوند و فیروز کریمی که دیروز یکدیگر را ملاقات کرده بودند و مدت زیادی را به خوش و بش و گپ و گفت پرداختند در آغاز مسابقه نیز به شکل نمادین به سمت یکدیگر رفته و با هم احوالپرسی کردند.
* محمد ابراهیمی به دلیل مصدومیت در دقیقه ۶۶ تعویض شد.
*تکل خشن بازیکن ملوان، مگنو باتیستای برزیلی را مصدوم کرد، تا این بازیکن با کمک کادر پزشکی به بیرون از زمین منتقل شود.
* حدود هزار هوادار گسترش با طبل و سنج تیم خود را به جلو هدایت می کنند.
* وقت کشی بازیکنان گسترش در لحظات پایانی باعث اعتراض ملوانی ها شد.
*از ابتدای مسابقه هر زمانی که پژمان نوری، بازیکن ملوان، صاحب توپ می شد تماشاگران هوادار گسترش او را هو می کردند.
*رضا زنوزی، مالک باشگاه گسترش، به همراه حمید حسین زاده، رییس هیات مدیره و غلامرضا سمندر، مدیرعامل باشگاه، این بازی را از نزدیک تماشا می کردند. این سه نفر برخلاف مرسوم در جایگاه ویژه حضور نیافته بودند و مسابقه را از بین تماشاگران تماشا می کردند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.