کد خبر : 2617
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 فروردین 1394 - 17:56

برنامه های گرامیداشت روز «زمین پاک» در تبریز اعلام شد

برنامه های گرامیداشت روز «زمین پاک» در تبریز اعلام شد

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز برنامه های ویژه گرامیداشت ۲ اردیبهشت، روز زمین پاک در تبریز را اعلام کرد.

 

به گزارش آی نیوز به نقل از سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، مهندس محمدحسین حسن‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: مراسم روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت ماه در سراسرجهان برگزار می‌شود که در این راستا با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام «همدلی و همزبانی دولت و مردم»، هفته زمین پاک، با شعار «همدلی با طبیعت برای زمین پاک» برگزار می شود.
وی تصریح کرد: نخستین برنامه اجرایی به مناسبت روز زمین پاک، برنامه زنگ پاک به طور نمادین در ۶ مدرسه تبریز خواهد بود.
حسن‌زاده یادآور شد: همچنین در این مدارس برنامه گلکاری توسط شهرداران مدارس و دانش آموزان نیز برپا می شود .
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به اینکه دانش آموزان به عنوان نسل جدید و آینده ساز ایران اسلامی باید نقطه ثقل هدفگذاری در برنامه های زیست محیطی باشند، گفت: در همین راستا برنامه نصب باکس هایی جهت تفکیک زباله و برنامه نصب لانه پرندگان در مدارس فوق و برگزاری مسابقه زیست محیطی و اعطای جوایز فرهنگی بین دانش آموزان از جمله اصلی ترین محورهای گرامیداشت روز زمین پاک در تبریز است.
وی همچنین به برنامه هایی ویژه جهت پاکسازی زمین در این روز نیز اشاره کرده و گفت: صبح روز دوم اردیبهشت برنامه پاکسازی ته سیگارهای ریخته شده در پارک بزرگ ائل گلی تبریز توسط تشکل‌های زیست محیطی، پرسنل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز و گروهای ورزشی اجرا می شود.
حسن‌زاده یادآور شد: همچنین در این روز برنامه پاکسازی ته سیگارهای مسیر میدان ابوریحان تا حکیم نظامی توسط تشکل های زیست محیطی آذربایجان شرقی برگزار می شود.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین با اشاره به دیگر برنامه های در نظر گرفته شده، اظهار داشت: روز سوم اردیبهشت نیز همایشی با عنوان «زمین پاک» در مجموعه ائل گلی تبریز برپا شده و طی آن برندگان جشنواره سبزه های نوروزی نیز اعلام شده و جوایزی به نفرات برتر اهدا می شود.
به گفته‌ی حسن‌زاده، همزمان با چهارم اردیبهشت نیز برنامه درختکاری توسط تشکل‌های زیست محیطی استان در پارک بزرگ آرپا دره سی جهت گسترش فرهنگ درختکاری در بین عموم شهروندان برپا می شود.
گفتنی است، برنامه های گرامیداشت روز زمین پاک در تبریز با مشارکت سازمان پسماند شهرداری تبریز، تشکل های زیست محیطی آذربایجان‌شرقی و سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز برگزار می شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.