کد خبر : 2634
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 19:48

شهردار تبریز تاکید کرد؛ لزوم تنظیم بانک منسجم اطلاعاتی از امکانات و تجهیزات حوزه بحران

شهردار تبریز تاکید کرد؛ لزوم تنظیم بانک منسجم اطلاعاتی از امکانات و تجهیزات حوزه بحران

 شهردار تبریز بر لزوم تنظیم بانک منسجم اطلاعاتی از امکانات و تجهیزات حوزه بحران تاکید کرد.

 

دکتر صادق نجفی در سومین جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیریت بحران شهرداری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: اقدامات فوری و اثرگذار در مواقع بحرانی نیازمند تفکیک و احصای امکانات و تجهیزات در بخش‌های مختلف خودرویی، ایمنی، اسکان، امداد و نجات و آرامستان‌ها است.وی ادامه داد: به این منظور، در کنار انسجام ساختاری منابع انسانی، لزوم برخورداری از یک بانک اطلاعاتی که دسترسی به ضروریات مدیریت بحران را تسهیل کند، ضروری است.
دکتر نجفی در ادامه بر لزوم استمرار مانورهای بحران به خصوص با محوریت زلزله و به صورت هدفمند و زمان‌بندی‌شده، تاکید کرد.
شهردار تبریز اضافه کرد: ماموریت‌های تعریف‌شده‌ی سلسله‌مراتب حوزه بحران در هر یک از مناطق، با فرماندهی شهردار منطقه و جانشینی معاون خدمات شهری و اجرایی منطقه، باید طبق سناریوی مانورهای زمان‌بندی شده مرور شود.
پیش از سخنان شهردار تبریز، سرپرست سازمان مدیریت بحران شهرداری تبریز،  با ارایه گزارشی از اقدامات این سازمان، طراحی و توسعه پارک های دو منظوره  و معرفی کارکرد این پارک‌ها در حوزه بحران، را گام بزرگ در آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با اقدامات حوزه بحران عنوان کرد.
حسن‌نژاد اظهار داشت: علاوه بر پارک‌های دو منظوره، با همکاری سازمان‌ ورزش شهرداری تبریز، پیش‌بینی‌های لازم برای استفاده بهینه از سالن‌های ورزشی نیز صورت پذیرفته است.
وی ادامه داد: خوشبختانه با تمهیدات شهردار و حمایت‌های شورای اسلامی شهر، برنامه‌های نوسازی و تامین امکانات مورد نیاز  در بخش‌های مختلف ایمنی، اسکان، امداد و نجات پیگیری می‌شود.
وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی پدافند غیرعامل با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد.
گفتنی است این جلسه با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز و فرماندار شهرستان تبریز برگزار شد.
بررسی آخرین روند طراحی زمین ۵۶ هکتاری شهرک اسکان موقت و مرکز فرماندهی مدیریت بحران شمال‌غرب کشور، تهیه سناریو برگزاری مانور زمان صفر و طرح موضوع رونمایی از اولین گروه مدیریت بحران اماکن تجاری شهر تبریز از دیگر موضوعات عنوان‌شده در سومین جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیریت بحران شهرداری تبریز بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.