کد خبر : 2743
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 - 6:14

تبریز باید به نقطه هدف گردشگری بین‌المللی تبدیل شود

تبریز باید به نقطه هدف گردشگری بین‌المللی تبدیل شود

آی نیوز: شهردار تبریز بر لزوم تقویت جایگاه بین‌المللی شهر تبریز تاکید کرد و گفت: پشتوانه‌های فرهنگی و تاریخی شهر تبریز باید در کنار حرکت‌های جدید عمرانی، در خدمت اعتلای جایگاه بی‌بدیل شهر تبریز در عرصه جهانی باشد.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در جمع مدیران شهرداری تبریز با بیان این مطلب متذکر شد: امروز شاهدیم که برخی شهرهای کوچک جهان که پیشینه بسیار مختصری دارند، جایگاه خود را به عنوان یک مقصد ثابت گردشگری، مطرح کرده‌اند؛ این در صورتی است که تبریز با داشتن موقیعت بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی، در این این مورد، کمتر زبانزد بوده‌است.
دکتر نجفی اظهار داشت: با اقدامات صورت‌گرفته در بخش های مختلف زیرساختی ، تبریز از نظر جذب گردشگر داخلی، به توفیق‌هایی دست یافته است؛ اما با این حال، شهر در عرصه گردشگری بین‌المللی، کمتر دستاوردی داشته است.
وی افزود: به همین منظور در سال جاری، باید به صورت تمام‌قد در جهت تقویت زیرساخت‌های گردشگری و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهرمان، حرکت کنیم.
شهردار تبریز، با تاکید بر این که وظایف تخصصی هر یک از بخش‌ها و زیرمجموعه‌ها باید مطابق با همین ماموریت باشد، اظهار داشت: حرکت توامان برنامه‌های مدونی که شهرداری تبریز در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی تدوین نموده، با اقدامات محتوایی و اثرگذار در بخش‌های مختلف فرهنگی، گردشگری، روابط‌عمومی و بین الملل، در صورت استمرار می تواند تبریز را به نقطه هدف گردشگران بین‌المللی تبدیل کند.
دکتر نجفی متذکر شد: معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهر با بهره گیری از تمام قابلیت ها و امکانات رسانه ای باید در سطح بین المللی مورد توجه قرار گیرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.