کد خبر : 2779
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 8:24

انتقال رویکرد الکترونیکی کلانشهر تبریز به نظام مدیریت شهری کشور

انتقال رویکرد الکترونیکی کلانشهر تبریز به نظام مدیریت شهری کشور

نماینده شهرداران کشور، برگزاری سومین همایش دفاتر پیشخوان دولت را فرصت ارزشمند برای ارتقای شاخص‌های خدمتگزاری نظام مدیریت شهری کشور عنوان کرد.

 

دکتر صادق نجفی در سومین همایش دفاتر پیشخوان دولت، با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمان داریم که قریب‌به‌اتفاق کارکنان شهرداری‌ها انسان‌های دلسوز و متعهدی هستند؛ اما با این حال، باید در نظر داشت که بروز تخلف در مجموعه‌ وسیع و متنوعی چون شهرداری‌ها، اجتناب‌ناپذیر است.
وی ادامه داد: زدودن زمینه‌های تخلف و سوءاستفاده در شهرداری‌ها، در گرو کاهش اقدامات و دخالت‌های دستی و حرکت به طرف الکترونیکی‌کردن است.
دکتر نجفی، با اشاره به مراجعه روزانه ۳۰ هزار نفر به بخش‌های مختلف شهرداری تبریز، اظهار داشت: با تاسیس و توسعه خدمات الکترونیکی در بخش‌های مختلف صدور پروانه، جرایم و عوارض، شاهد صرفه‌جویی چشمگیر در وقت و هزینه شهروندان خواهیم بود.
نماینده شهرداران کشور در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ارتقای بهره‌وری کارکنان را از دیگر مزایایی توسعه خدمات الکترونیکی در شهرداری‌ها عنوان کرد.
شهردار تبریز با اشاره به گردآوری ۳۰ میلیون برگ مرتبط با سوابق شهروندان در حوزه شهرسازی تبریز اظهار داشت: با برخورداری از این قابلیت چشمگیر، اطلاعات مورد نیاز، به صورت الکترونیکی و در قالب دیتاسنتر جمع‌بندی و یکپارچه شده و به صورت پرونده‌های جامع و منسجم، موجب ایجاد یکی از برزگترین بانک‌های اطلاعاتی شهرسازی کشور شده است.  
دکتر نجفی در پایان اظهار امیدواری کرد تسری این روند که برای نخستین بار در کلان‌شهر تبریز ایجاد شده است، زمینه ساز توسعه آن در کلیه شهرداری‌های کشور باشد.  
گفتنی است در این همایش دکتر فانی ، وزیر آموزش و پرورش ، دکتر شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور ، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر نجفی شهردار محترم تبریز سخنرانی کردند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.