کد خبر : 2810
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 - 5:48

تنگ نظری ها مانع جذب سرمایه می شود

تنگ نظری ها مانع جذب سرمایه می شود

 آی نیوز: رئیس کمیسیون عمران وتوسعه شهری شورای شهر، سرمایه گذارى را تنها راه حل مشکلات شهر بخصوص در حوزه اشتغال دانست.

به گزارش آی نیوز، دکتر ایرج شهین باهر در نشست خبرى  روز دوشنبه که با حضور جمعى از خبرنگاران برگزار شد، مسؤولین را موظف به پاسخ گویی به شهروندان وخبرنگاران دانست و گفت: مهمترین وظیفه شما روشنگرى است و انتقال واقعیات به شهروندان که در این زمینه باید سلیقه های شخصى را کنار گذاشته و منافع شهر وشهروندان را در نظر داشته باشید .
این عضو شورای شهر همچنین افزود: اصحاب رسانه باید کمک حال شورا و در نهایت یار و یاور شهر باشند و با ورود شفاف به موضوعات، پاسخى روشن و واضح بخواهند .
دکتر شهین باهر در پاسخ سوالی که در مورد سرمایه گذارى بخش خصوصى و اینکه چرا در حال حاضر، سرمایه گذارى در تبریز فعالیت نمى کند، گفت: هر سرمایه گذارى با هدف تحصیل سود می آید. در عین حال امنیت سرمایه و حداقل بودن بوروکراسى ادارى، از دیگر أرکان سرمایه گذارى مطمئن است .
در مورد کاهش فعالیت های سرمایه گذارى در تبریز بهتر است وضعیت اقتصادی کشور و وضع معیشتى مردم را به عنوان مهم ترین دلیل مطرح کنیم. هر جا تقاضا کم باشد توان خرید کم شود، سرمایه کذار هم وارد بازار نمى شود .
رئیس کمیسیون عمران وتوسعه شهری، ادامه داد: از طرفى در بحث سرمایه گذارى، آورده شهردارى فقط زمین و عوارض است و تعداد زمین های شهردارى به عنوان سرمایه شهردارى محدود است. پس باید در شرایطی که سرمایه گذار به تعهداتش عمل نمى کند، طرح را از وى بگیریم و به سرمایه گذار دیگرى بدهیم که توانایی أجراى آن را داشته باشد .
شهین باهر در بخش دیگرى از سخنان خود بر تأثیر سرمایه گذارى در رشد اقتصاد شهر تاکید کرد و گفت: گاهى پاره اى تنگ نظری ها نیز موجب دلسردى سرمایه گذار مى شود که من توصیه مى کنم به خاطر شهرمان این تنگ نظری ها را کنار بگذاریم. چرا که در شرایط فعلى این سرمایه گذارى است که اقتصاد شهر را مى گرداند و ایجاد کار و اشتغال مى کند. این نهایت بى انصافى است که با پاره ای اعمال، جلوى سرمایه گذارى در تبریز گرفته شود و حق این شهر و شهروندان آن پایمال گردد .
وى در جواب سوال خبرنگارى که در مورد ساخت وسازهای شهرى ومطابقت آن ها با اصول معماری و شهرسازى پرسید، گفت: اگر قرار است پروژه ای اجرا شود حتما باید از اصول معمارى نیز بهره ببرد. البته باید ذکر کنم که تا کنون در پروژه های شهرى معمارى خاصی وجود نداشته است؛ اما زمان آن رسیده است که عوامل وعناصر شهرى به هویت برسند و از فضاهاى شهرى هم براى عناصر زیبایی شهر استفاده شود .
رییس کمیسیون عمران شورا در مورد سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر آب گرفتگی پل های زیر گذر پاسخ داد: در بیشتر پروژه های شهری دیده می شد که کلنگ زنی پیش از مطالعه ی طرح انجام می شود، اما تلاش ما بر این بوده که این رویه تغییر یابد؛ به نحوی که تمام پروژه های اجرایی اخیر مرحله مطالعه را گذرانده اند. البته باید عرض کنم که در مواقع و اتفاقات خاص حتی مطالعه هم جواب نمی دهد و ممکن است بحرانی ساعتی یا موقتی پیش آید.
وی افزود: سیلاب هایی که در تبریز جاری می شود دلایل خاصی دارد که از آن جمله حذف سطوح جذب در معابر است، به این معنی که پیاده رو ها و خیابان های ما سنگ فرش نیستند و به جای جذب آب موجب جریان آن می شوند.
 در ادامه این نشست، سؤالی در زمینه ی وضعیت شهرک خاوران و بحث های پیش آمده با شهرداری باسمنج مطرح شد که عضو شورای شهر تبریز در پاسخ گفت: توسعه تبریز به سمت شرق است و شهرک خاوران نیز ادامه این توسعه است، آن چه مشخص است، نهایتا باسمنج در تبریز ادغام می شود. اساس کار هر مدیریتی این است که همیشه یک قدم جلوتر از مردم باشد تا بتواند بستر کاری و زمینه های تصمیم گیری صحیح را فراهم کند. به عنوان مثال ساخت و ساز غیر مجاز در باسمنج رشد بی رویه ای داشته است و مسلما در زمان الحاق به تبریز برای این شهر نیز مشکلات عدیده  ای ایجاد خواهد کرد، اگر ما برنامه ای از پیش تعیین شده داشته باشیم و بتوانیم آن را اجرایی کنیم به طور قابل ملاحظه می توانیم این مشکلات را برطرف کنیم.
وی در پایان ضمن تشگر از حضور خبرنگاران، بار دیگر تأکید کرد که خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان بازو های کمکی شورا و شهرداری هستند و با ورود به موضوعات روشن گرانه می توانند مداوای دردهای شهر باشند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.