کد خبر : 2811
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 - 5:56

دستور تشکیل یگان حفاظت ویژه شهرداری تبریز توسط معاونت اجرایی

دستور تشکیل یگان حفاظت ویژه شهرداری تبریز توسط معاونت اجرایی

آی نیوز: شهردار تبریز، دستور تشکیل یگان حفاظت ویژه شهرداری را به معاونت اجرایی شهرداری ابلاغ نمود.

 

به گزارش آی نیوز، در این ابلاغیه، با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل یگان های حفاظت در دستگاه های کشوری، آمده است: بر اساس قوانین برنامه های پنج ساله سوم، چهارم و پنجم، همچنین اعلام آمادگی فرماندهی محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و پیگیری های اینجانب در دبیرخانه کلان شهرها، به جنابعالی مسوولیت داده می شود تا نسبت به پیگیری امور مربوط به تشکیل یگان حفاظت اقدام نمایید.
در ادامه این ابلاغیه، به بخشی از این امور اشاره و ذکر شده است: تهیه و تدوین ساختار اجرایی  با بهره گیری از مشاوران، تهیه  طرح ملزومات و تجهیز ساختمان یگان و ایجاد هماهنگی های لازم با ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گزینش مامورین یگان حفاظت از بین نیروهای شهرداری، از جمله مواردی است که باید در این زمینه، مورد توجه قرار گیرد.
پس از ابلاغ این دستور، معاون اجرایی شهردار تبریز از ایجاد مقدمات راه اندازی یگان حفاظت شهرداری تبریز خبر داد.
حاج جلیل با حجب ضمن اعلام این خبر گفت: بحث ایجاد یگان های حفاظت در دستگاه های دولتی
و اجرایی به سال ۱۳۷۹ بر می گردد که با دستور مقام معظم رهبری، در تعدادی از نهادها و دستگاه ها ایجاد شد.
وی ادامه داد: ایجاد چنین واحدی در شهرداری تبریز هم، به عنوان یک ضرورت مطرح بود تا این که شهردار محترم، جناب آقای دکتر نجفی تشکیل یگان حفاظت شهرداری تبریز را به اینجانب محول نمودند.
معاون اجرایی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: آیین نامه اجرایی این ستاد در ستاد کل نیروهای مسلح تهیه می شود و مجموعه یگان نیز باید بر اساس این آیین نامه عمل کنند.
باحجب در زمینه حوزه عملیاتی یگان حفاظت شهرداری گفت: مهمترین حوزه ای که یگان حفاظت شهرداری در آن فعالیت خواهد کرد، اجرای احکام صادر شده در شهرداری است که خود، زیر مجموعه های بسیاری را شامل می شود.
وی در توضیح این زیر مجموعه ها افزود: نظارت بر ساخت و ساز، حفظ حریم شهر به عنوان ذخیره های شهری، نگهداری از اراضی تملک شده، مدیریت مشاغل شهری و سیاست گذاری های کلی در خصوص ساماندهی مشاغل و نظارت و پیگیری اجرای احکام، از جمله موضوعاتی است که معاونت اجرایی  شهرداری تبریز در ذیل تشکیل یگان حفاظت به آن ها رسیدگی خواهد کرد.
باحجب خاطرنشان کرد: نیروهای این یگان از بین نیروهای شهرداری انتخاب و پس از آموزش های لازم که توسط ستاد نیروهای مسلح به این افراد ارائه می شود و هم چنین پاره ای آموزش های حقوقی، به عنوان ضابطین قضایی شهرداری مشغول فعالیت خواهندشد.
معاون اجرایی شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، به قسمت دیگری از وظایف یگان حفاظت شهرداری اشاره و تصریح کرد:برقراری امنیت در پارک ها و مکان های تفریحی و ورزشی نیز بر عهده این یگان است؛ همچنین این یگان موظف است در مواقع بروز بحران با دستگاه های اجرایی شهرداری همکاری کند.
به گفته معاون اجرایی شهردار تبریز، فرماندهان این یگان از سوی نیروی انتظامی معرفی می شوند. همچنین یگان، برای جمع آوری اطلاعات مرتبط با ماموریت های یگان، از سامانه مانیتورینگ شهرداری استفاده خواهد کرد.
لازم به ذکر است معاونت اجرایی شهرداری تبریز، حوزه ای جدید است که به دستور شهردار تبریز، دکتر صادق نجفی ایجاد شده  و ساختار سازمانی آن توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه، در حال تدوین است.
حوزه های مختلفی برای این معاونت تعریف شده که از آن جمله، می توان به مدیریت نظارت بر ساخت و ساز ، اداره اجرای احکام، اداره حقوقی، مدیریت هماهنگی امور اجرایی مناطق و سازمان ها و فرماندهی یگان حفاظت و اجراییات است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.