کد خبر : 2836
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 خرداد 1394 - 5:22

شیری آذر: عملکرد دو سال اخیر شهرداری تبریز رضایت بخش و مطلوب است

شیری آذر: عملکرد دو سال اخیر شهرداری تبریز رضایت بخش و مطلوب است

آی نیوز: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

دکتر حبیب شیری آذر در کنفرانس مطبوعاتی که ظهر دیروز در سالن اجتماعات عمارت ساعت شهرداری تبریز برگزار می شد اظهار کرد: از آغاز شورای چهارم و مدیریت جدید بر شهرداری تبریز، این نهاد مردمی عملکرد رضایت بخش و مطلوبی داشته است که این نکته در سخنان شهروندان نیز مشهود می باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به نقش بی بدیل اصحاب رسانه و خبرنگاران در توسعه همه جانبه استان و تبریز گفت: خبرنگاران علی رغم همه بی مهری ها و بی توجهی ها پل محکم ارتباط مسئولان و مردم و امین مردم می باشند
وی با اشاره به اینکه سراسر خردادماه حوادث تلخ و شیرینی در طول ادوار گذشته رخ داده است روز پاسدار، میلاد امام حسین (ع)، میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) حماسه دوم و سوم خرداد و آزادی خرمشهر و نیز نیمه شعبان را تبریک گفت:
عضو شورای اسلامی شهر تبریز همچنین با اشاره به اینکه ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در این ماه اتفاق افتاده است اظهار کرد: رحلت امام راحل در این ماه اتفاق افتاده است امامی که معمار انقلابی فرامدل را انجام داد و دین و سیاست را در حزه اجرایی با هم آشتی داد.
دکتر حبیب شیری آذر با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به تبریز و آذربایجان شرقی اظهار داشت: حضور رئیس جمهور محبوب و مردمی و دولت تدبیر امید در تبریز و آذربایجان و استقبال بی نظیر و کم نظیر مردم آذربایجان از رئیس جمهور کشورمان جای تقدیر دارد. مردم زمان شناس و موقع شناس تبریز با حضور در مراسم استقبال از رئیس جمهور حماسه آفریدند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد دو ساله شهرداری تبریز گفت: شهردار تبریز در طول ۲ سال اخیر که خدمت رسانی به شهروندان تبریزی را آغاز کرده است روند مثبتی داشته است و ارزیابی مثبتی از عملکرد شهرداری تبریز دارم.
شیری آذر تصریح کرد: شهرداری تبریز علی رغم محدودیت های مالی شهرداری، رکود اقتصادی که منابع مالی شهرداری و شهر را محدود کرده است عملکرد مثبتی داشته است.
وی با اشاره با سرعت کاملا مناسب و کیفیت پروژه های اجرا شده در سال ۹۳ گفت: پروژه هایی که در شهر تبریز در کمترین زمان ممکن به ثمر رسیده اند نشان از تحرک و پویایی شهرداری دارد و در این خصوص باید بگویم شورای شهر و شهرداری روند تکاملی توسعه را طی می کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه طرحی در راستای یکسان سازی دریافتی های کارگران شهرداری تبریز آماده شده است گفت: در آخرین جلسه ای شورا از شهردار تبریز در این خصوص سوال کردم که وی نیز اعلام کرد دستورات لازم داده شده است و به زودی شاهد اجرایی شدن این طرح خواهیم بود.
وی با تقدیر از توجه ویژه شهردار تبریز به مسائل و مشکلات کارگران شهرداری تبریز گفت: انصافا در هیچ دوره ای در شهرداری تبریز شرایطی که امروز برای کارگران وجود دارد حاکم نبوده است زمانی پیمانکاران هر طور که مایل بودند با کارگران برخورد می کردند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پاسخ به سوالی در خصوص تیم تراکتورسازی تبریز گفت: جریاناتی فزون طلب و برتری جو با رسوخ در برخی سازمانهای کشور تلاش می کنند حق و حقوق مردم آذربایجان را پایمال کنند و ما در برابر این تضییع حقوق ساکت نخواهیم ماند.
شیری آذر افزود: علی رغم اعتراضات مسئولان استانی بر اساس گفته های مسئولان بر انتخاب یک داور اصرار می کنند و وقتی داور مغرض و تحت تاثیر قرار گرفته مسابقه در جریان بازی این تیم با سپاهان یک پنالتی کاملا اشتباه به سود سپاهان می گیرد و در تبریز نیز دو خطای فاحش و کاملا تاثیر گذار را انجام می دهد باید به قضیه با دقت و موشکافانه نگاه بیاندازیم.
وی گفت: داور حق و حقوق فوتبالیستهای آذربایجان را با دو خطای محرز از بین برد و مسیر بازی و نتیجه را عوض کرد. هرچند ظاهرا در تغییر قهرمان موفق شدند اما مردم ایران تراکتورسازی را قهرمان می دانند و به نظرم کسانی که چشم دیدن این واقعیت را ندارند باید به پزشک مراجعه کنند و چشم و فکر خود را درمان کنند.
وی با اشاره به اینکه قبل از این در خصوص تیم های ماشین سازی، گسترش فولاد و شهرداری تبریز نیز ظلم شده بود گفت: امیدواریم با تابانده شدن نور حقیقت به پستوهای تاریک، فوتبال کشورمان که نقش بسزایی در ایجاد نشاط اجتماعی در کشور دارد بتواند فوتبالی سالم، پاک و جوانمردانه باشد و نتایج به صورت عادلانه درون میادین رقم بخورد.
شیری آذر در ادامه در خصوص فعالیت های کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کمیسیون خدمات شهری شورا در با داشتن حیطه مسئولیت در خصوص مسائل محیط زیست، خدمات شهری و حمل و نقل عمومی فراگیرترین و حساسترین کمیسیون شورای اسلامی شهر تبریز است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری تبریز با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز در یکسری حوزه ها وضعیت بسیار مطلوب و خوبی دارد افزود: اگر تبریز به عنوان شهر پاک انتخاب می شود بی حساب نیست و باید از خادمان شهرمان تشکر کنیم تا با پشتگرمی به فعالیت های خود ادامه دهند اما این کار به معنای این نیست که به نقطه مطلوب رسیده ایم.
عضو شورای شهر تبریز افزود: علی رغم تدابیر کمیسیون خدمات شهری یکسری مشکلات وجود دارد که هنوز هم شهروندان را آزار می دهد. شرکت واحد در این چند سال اخیر فعالیت چشمگیری داشته است اما مردم هنوز از کمبود ناوگان حمل نقل عمومی اذیت می شوند. بخش اعظم ناوگان تاکسیرانی تبریز را تاکسی های فرسوده و از رده خارج تشکیل می دهند. اما با تمام این تفاسیر شهر تبریز در حوزه خدمات شهری وقتی عنوان شهر برتر و شهر پاکیزه را کسب می کند نشان دهند وجود فعالیت مثمر ثمر در این حوزه می باشد.
شیری آذر با اشاره به اینکه تعدادی از اعضای کمیسیون در جلسات کمیسیون خدمات شهری شرکت نمی کنند افزود: با این حال اکثریت اعضا در جلسات کمیسیون حضور فعال دارند. تمامی جلسات کمیسیون در سازمانهای زیر مجموعه شهرداری اعم از سازمان پسماند، سازمان پارکها و فضای سبز، خدمات موتوری، سازمان حمل و نقل و ترافیک برگزار می شود و علاوه بر بررسی عملکرد این سازمانها مسائل و مشکلات این سازمانها نیز از نزدیک مورد رصد قرار می گیرد.
وی با تاکیدبر اینکه کمیسیون خدمات شهری عملکرد سازمانهای شهری مرتبط با مسائل زیست محیطی و مسائل کلان شهری هستند را مورد بررسی قرار می دهد افزود: در این راستا وضعیت دریاچه ارومیه نیز در یکی از این جلسات بررسی شده است و جلسه دوم نیز با حضور خبرنگاران برای بررسی راهکار ها و نحوه همکاری سازمان های زیر مجموعه شهرداری در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه برگزار خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با انتقاد از آنچه که وی ناکامی شورای چهارم شهر تبریز در خصوص عدم توجه جدی به بحث سرمایه گذاری دانست افزود: یکی از اصلی ترین ناکامی های شورای چهارم عدم توجه جدی به بحث سرمایه گذاری است. شهر تبریز به هیچ وجه با بودجه و پول شهرداری قابل رشد و توسعه نمی باشد و شتاب توسعه تبریز با جذب سرمایه گذاران به شهر صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت بیمه شهروندی و بیمه نمودن تمامی شهروندان در خصوص حوادثی مانند سیل زلزله و.. گفت: شهرداری تبریز در تامین امنیت جانی کارکنان اقدامات مناسبی انجام داده است اما مدیران شهرداری باید بدانند حفظ امنیت شغلی و جانی کارگران بخش مهمی از وظیفه آنان می باشد .
شیری آذر در خصوص میزان افزایش کرایه اتوبوس و تاکسی گفت: اعضای شورای شهر در خصوص میزان افزایش کرایه اتوبوس و تاکسی در تبریز به صورت دقیق و کارشناسانه مسئله را بررسی کردند و با کاهش میزان افزایش کرایه ها از ۳۵ درصد به حدود ۲۰ درصد به نظرم یک تصمیم منطقی را اتخاذ کردند به هر حال تورم در جامعه وجود دارد ونباید انتظار داشته باشیم بار تورم را راننده تاکسی و یا اتوبوسرانی به عهده بکشد.
وی با بیان اینکه یک سوم هزینه های شرکت واحد اتوبوسرانی را دولت می پردازد، افزود: یک سوم هزینه ها را نیز شهرداری و یک سوم دیگر رامردم می پردازند و متاسفانه با قطع کمک های دولت به این ناوگان، میزان بدهی های شرکت بالا رفته و این شرکت به یک شرکت زیان ده تبدیل شده است.
شیری آذر گفت: البته در گذشته طرحی پیشنهاد کرده بودیم که هزینه های شرکت واحد را در قبوض خدماتی شهروندان سرشکن کنیم که متاسفانه این طرح سیاسی و بایگانی شد اما به دنبال این هستیم تا بخش اعظمی از بدهی های شرکت واحد به تامین اجتماعی را تا پایان سال ۹۵ پرداخت کنیم و این به معنای خروج این شرکت از جمع شرکت های زیان ده نیست.
این عضو شورا همچنین به طرح ساخت تراموا در مسیرهای مختلف تبریز اشاره کرد و گفت: به دلیل زلزله خیز بودن تبریز و همچنین هزینه های بالای ساخت مترو شورا به شهرداری این ماموریت را داد تا با مشارکت بخش خصوصی و خارجی طرح اجرا تراموا را مطالعه و در صورت تایید در چند مسیر تبریز بجای مترو خط تراموا راه اندازی شود.
شیری آذر گفت: از نحوه فعالیت و عملکرد متروی تبریز رضایت چندانی نداریم و با سرعتی که مترو در پیش گرفته بهره برداری از آن تا چند سال آینده بعید به نظر می رسد.
وی روند خدمات شهری شهرداری تبریز در دوره جدید را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به رغم رکود اقتصادی و مشکلات مالی، خدمات و کارهای عمرانی خوبی صورت گرفته که در مدیریت های قبلی سابقه نداشت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.