کد خبر : 2843
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 خرداد 1394 - 15:48

مصوبات سفر در خدمت رفع نیازهای شهر تبریز خواهد بود

مصوبات سفر در خدمت رفع نیازهای شهر تبریز خواهد بود

آی نیوز: شهردار تبریز با قدردانی از حضور پرشور شهروندان تبریزی در استقبال از رییس‌جمهور اظهار داشت: توجه ویژه رییس‌جمهور و هیئت‌دولت به زیرساخت‌های توسعه شهری تبریز در جریان این سفر، کم‌نظیر بود.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: بر این اساس، مصوباتی که در جریان این سفر، به تصویب رسید و ابلاغ شد، قطعا در رفع نیازها و تقویت زیرساخت‌های کلان‌شهر تبریز، تاثیرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به مصوبات و موارد مطرح‌شده در جریان هفدهمین سفر استانی رییس‌جمهور گفت: با تصمیم هیئت‌دولت، ۵۱۷ میلیون دلار فاینانس جهت تزریق به خط دوم قطار شهری تبریز تصویب و ابلاغ شده است که این امر، قطعا در تجهیز و  تامین بخشی از خط دوم، کارساز خواهد بود؛ به این ترتیب، عملیات اجرایی خط دوم شتاب گرفته و حتی سریع‌تر از خط یک پیگیری خواهد شد.
دکتر نجفی، ابلاغ ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را از دیگر دستاوردهای سفر هیئت‌دولت به استان خواند و افزود: علاوه‌بر این، طبق توافق صورت‌گرفته، با تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان در سال جاری و ۱۲۰ میلیارد تومان در سال آینده،  ۲۵۰ میلیارد تومان به پروژه قطار شهری تبریز تزریق خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به این‌که در گذشته، آورده شهرداری از آورده دولت کم بود، با تزریق ۱.۵ برابر این مبلغ از سوی شهرداری، تا پایان سال ۹۵ می‌توانیم شاهد پایان خط اول باشیم؛ در واقع این توافقی است که در هیئت دولت مصوب شده است.
شهردار تبریز یادآور شد: سال گذشته، در مراسم افتتاح پارک ولایت در شهرک اندیشه، از معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهور درخواست داشتم  که دولت، شهرداری را در تامین ۵۰ درصد از ۸۰ میلیارد تومان مورد نیاز برای خرید چهار رام قطار شهری یاری کند، خوشبختانه این موضوع،  در جریان سفر اخیر مورد موافقت قرار گرفت و به این ترتیب، مقرر شد تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید دو رام سهم دولت، عملی شود.
دکتر نجفی با تاکید بر این‌که موارد تصویب‌شده به امضای شهرداری، استاندرای و معاونان اجرایی و برنامه‌ریزی رییس‌جمهور رسیده‌است، اظهار داشت: طی جلسه‌ای که با استاندار محترم داشتیم، گروهی از سوی شهرداری و استانداری برای پیگیری این مصوبات تعیین شده است.
وی با بیان این‌که طبق مصوبه، با همکاری بانک مرکزی، مابه‌التفاوت یارانه برای خرید ۲ هزار دستگاه تاکسی و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته خواهد شد، گفت: در این راستا، ۱۲ الی ۱۵ درصد هزینه خرید، از سوی مالکان تاکسی و اتوبوس، و مابقی از سوی دولت تامین خواهد شد.  
شهردار تبریز  متذکر شد: علاوه بر موارد مطرح شده، در حاشیه سفر رییس‌جمهور، توافقاتی با وزاری ورزش، جوانان، فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی، راه‌و‌شهرسازی و همچنین سازمان میراث فرهنگی صورت‌ گرفته که نتایج آن به تدریج گزارش خواهد شد.
دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های عمرانی سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به سفر ریس‌جمهور و بارندگی‌های ماه‌های ابتدایی سال‌، ترجیح دادیم پروژه‌هایی که در مظهر عمومی است، با اندکی تاخیر اجرا شود؛ با این حال، با تجهیز کارگاه‌ها به زودی شتاب اجرایی پروژه‌ها نیز بیشتر خواهد شد.
شهردار تبریز ادامه داد: این اطمینان را به عزیزان شورای اسلامی شهر و عموم شهروندان می‌دهیم که با اجرای پرشتاب و باکیفیت پروژه‌ها عمرانی، در فاصله‌های زمانی منظم، پروژه‌های متعددی را تقدیم کنیم.

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.