کد خبر : 2868
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 4:58

تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه منطقه ۶ در دو ماه اول سال جاری

تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه منطقه ۶ در دو ماه اول سال جاری

آی نیوز: شهردار منطقه ۶ تبریز، گفت: تحقق ۱۲۱ درصدی بودجه این منطقه در سال ۹۳ و بیش از ۱۰۰ درصد در دو ماه اول سال جدید، نشان از موفقیت این منطقه در اجرای برنامه های تعریف شده دارد.

 

به گفته آی نیوز به نقل از شهرداری منطقه ۶ تبریز، فرهاد روشنی اظهار داشت: همزمان با سفر هیئت دولت به تبریز یکی از بزرگترین پروژه های شمالغرب تبریز با  ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در کمتر از ۱۰ ماه افتتاح شد و امروز در این مسیر شاهد حمل و نقل روان خودروها هستیم.
وی افزود: در کنار آن ۱۸ پروژه دیگر مثل پارکهای محله ای، تعریض کانال، احداث سپتیک و منبع آب خام، مناسب سازی و بهسازی محیط جهت تردد افراد کم توان، نورپردازی بلوار خلبان و میدان شهید مدنی که در نوع خود منحصر بفرد بوده و جلوه ای ویژه در شب به این مسیر بخشیده است و … افتتاح شد.
 روشنی با اشاره به نقش تاثیرگذار سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه این منطقه گفت: یکی از پروژه های مهم و پردرآمد غرب تبریز پروژه آتا سنتر است که نزدیک به ۳ هزار میلیارد بالغ بر ۸ هزار نفر اشتغالزایی برای مردم تبریز و بخصوص غرب تبریز ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: همچنین مذاکرات اولیه پروژه شهرک صنفی صنعتی مایان انجام شده، تلاش می کنیم کلنگ زنی آن در سال جاری انجام شود.
شهردار منطقه ۶ تبریز با اشاره به اهمیت اشتغالزایی به عنوان یکی از مشکلات مهم مردم تعریف پروژه های اشتغالزا را وظیفه شهرداری دانست و گفت: شهرداری منطقه ۶ این مساله را به عنوان یکی از اولویتهای خویش در اجرای برنامه ها دانسته و حداقل سود پروژه های ما اشتغالزایی برای جوانان است.
روشنی تاکید کرد: بسته های ما شفاف ترین بسته های سرمایه گذاری است که با در نظر گرفتن سود مطلوب سرمایه گذار برای کوتاهترین زمان با تعریف شرایط و آورده مناسب و قابل قبول شهرداری تعریف شده اند.
وی کار پر سرعت شهرداری در اجرای پروژه های عمرانی را یکی از مهمترین شاخصهای موفقیت این مجموعه دانست و گفت: اگر شهرداری بتواند با جذب اعتماد بخش خصوصی در کمترین زمان ممکن مراحل اداری و اجرایی پروژه ها را انجام دهد سرمایه گذار با توجه به کاهش زمان بازگشت سرمایه رغبت بیشتری برای همکاری خواهد داشت.
روشنی همچنین با اشاره به نیازهای این منطقه گفت: با توجه به اینکه برخی تصمیمات در سطح استان گرفته می شود، این منطقه برخلاف دید همگان منطقه ای پر پتانسیل با ظرفیتی مطلوب است، اگر بتوانیم توجه مسئولان استانی را به این امر جذب کنیم، حضور بخش خصوصی می تواند این منطقه را به یکی از قطبهای سرمایه گذاری تبریز تبدیل کند.
شهردار منطقه ۶ تبریز با تاکید بر اینکه کلیه جوامع نیازمند کارهای فرهنگی است، گفت: در صورت ایجاد برنامه های مناسب با از بین رفتن فاصله بی اعتمادی مردم با مسئولان همراه خواهند شد و تکیه بر قدرت مردم می تواند به موفقیتهای بالایی برساند.
وی مهمترین پتانسیل غرب تبریز را مردم ساکن در این منطقه دانست و گفت: علیرغم مشکلات موجود مردم این منطقه انسانهایی با فرهنگ و شهروندان فعال هستند که اگر بتوانیم از این پتانسیل خوب استفاده کنیم می توانیم به موفقیتهای بالایی در حوزه های خدماتی، فرهنگی و اقتصادی برسیم.
روشنی افزود: علاوه براین شهرک امام و بهشتی موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری دارند، مذاکرات اولیه در این زمینه انجام شده و شهردار تبریز و معاون فنی عمرانی استانداری آذربایجان شرقی حمایتهای بسیاری در خصوص این طرح داشته اند.
وی برخی از پروژه های این منطقه را به دلیل عظمت طرح نیازمند همت ملی و استانی دانست و گفت: یکی از این طرح ها پروژه کارگو است که درآمد بالایی به همراه داشته و باعث توسعه اقتصادی تبریز خواهد شد.
شهردار منطقه ۶ گفت: سال گذشته دو مورد پارک محله ای احداث شده، یک مورد تملک شده، براساس برنامه ریزیها در سال جاری یک مورد دیگر تملک و احداث خواهد شد.
وی آسفالت ریزی و کف سازی را یکی از مهمترین پروژه های شهرداری دانست و گفت: مشکلات و تقاضای آسفالت معابر ما زیاد و به حق است، سال گذشته آسفالت ریزی های خوبی انجام شده، در سال جاری علاوه بر بودجه ویژه در این زمینه، شهردار تبریز برای آسفالت ریزی در این منطقه حدود یک و نیم میلیارد از محل بودجه مرکز کمک کرده است.
شهردار منطقه ۶ تبریز مشکل آبهای سطحی را از مشکلات اساسی تبریز از گذشته دانست و گفت: عمده ترین مشکل منطقه در جاده صنعت بطور مشترک با منطقه ۷ است و بودجه فعلی شهرداری جوابگوی حل این مشکلات نیست و از حمایت سازمانهای استانی و بودجه های ملی و بخصوص همکاری محیط زیست می توان در این زمینه استفاده کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.