کد خبر : 2873
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 7:07

حفاظت از حریم‌های شهری، ضرورت چشم‌انداز توسعه متوازن شهر است

حفاظت از حریم‌های شهری، ضرورت چشم‌انداز توسعه متوازن شهر است

عضو هیئت‌رییسه شورای اسلامی شهر تبریز، بر لزوم حساسیت هر چه بیشتر به حریم شهرها و حفاظت از منابع طبیعی این نقاط، تاکید کرد و گفت: عدم حفاظت از حرایم شهری موجبات خسارت جبران ناپذیر به شهرها خواهد شد.

 

سعید محدث اظهار داشت: طبق قانون،  هرگونه استفاده از حرایم شهری برای احداث ساختمان و تأسیسات، تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرحهای جامع و هادی امکان‌پذیر است؛ از این رو، باید با بهره‌گیری از تمام ساز و کارهای قانونی و تقویت نظارت‌ها، مانع از دگرگونی حریم‌های شهری شویم.
وی پایین بودن قیمت اراضی حریم ها را عامل مهم سوق یافتن سودجویان به این نقاط عنوان و  تاکید کرد: این امر باعث شده در سال‌های اخیر، با احداث کارگاه‌های صنایع سبک و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز مسکونی، شاهد از بین‌رفتن کاربری‌های عمومی به خصوص فضای سبز و باغات ارزشمند این بخش‌ها باشیم.
عضو هیئت‌رییسه شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به تبعات زیست‌محیطی صدمه‌پذیری حریم شهرها خاطرنشان کرد: از بین رفتن باغات و اراضی کشاروزی و جایگزین‌شدن کارگاه‌های مخرب محیط‌زیست در حریم‌ها، موجب آلودگی منابع زیرزمینی در این بخش‌ها خواهد شد.
محدث ادامه داد: تغییر کاربری در حرایم شهری، باعث خواهد شد در چشم‌انداز توسعه متوازن و منطقی شهر، وقتی بخواهیم حریم‌ها به صورت اصولی به شهر الحاق کنیم، با پیچیدگی‌ها و دوباره‌کاری‌های متعدد مواجه باشیم.  
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص صیانت از منابع طبیعی است، متذکر شد: شهرداری و دستگاه‌های مرتبط، به خصوص اداره‌کل راه و شهرسازی، باید در حفاظت از حرایم شهرها و حفظ اراضی کشاورزی، باغات و جنگلها، اهتمام جدی داشته باشند.  

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.