کد خبر : 2887
تاریخ انتشار : جمعه 8 خرداد 1394 - 10:30

انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم فعلا امکان‌پذیر نیست

انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم فعلا امکان‌پذیر نیست

 رئیس شورای شهر تبریز:
انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم فعلا امکان‌پذیر نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: یکی از موارد پیشنهادی انتخاب شهردار توسط مردم است که فعلا قابلیت اجرایی ندارد چرا که در کشورهای پیشرفته احزاب فعال هستند و در حال حاضر با انتخاب مستقیم شهردار دموکراسی اجرایی نمی‌شود.

شهرام دبیری در ششمین همایش ادواری زوسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور جایگاه شوراهای اسلامی را در کشور برجسته خواند و اظهار داشت: قبل از انقلاب مشروطیت کشور به صورت استبدادی اداره می‌شد اما پس ازانقلاب مشروطه روند دموکراسی و تشکیل شوراها و مجلس های مختلف شکل گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با اشاره به پیام امام خمینی در زمینه تشکیل شوراها گفت: حضرت امام توجه خاصی به اداره شهرها و روستاها توسط شوراها داشتند و این مسئله قابل توجه شوراهای نگهبان است.

دبیری خاطرنشان کرد: تفسیر واقعی کار شوراها با تفسیر فعلی شورای نگهبان متفاوت است و اگر جلسات مشترکی با شورای نگهبان برگزار شود به جایگاه قانونی شوراها توجه بیشتری شود.

وی گفت:  البته شوراهای اسلامی در مدت ۴ دوره گذشته روند تکمیلی را پیموده است و روز به روز بهتر شده است.

دبیری دوری از منازعات سیاسی و جناحی را لازمه کار شوراها دانست و گفت: شوراهای اسلامی بنا به فرموده رهبری نباید وارد مسایل سیاسی شوند و از طرف دیگر شوراها باید وظیفه نظارتی خود را به صورت بهتری انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: باید از ظرفیت مشارکت مردم استفاده کنیم و توسعه شهر متوازن صورت گیرد و خدمات عادلانه انجام شود.

وی  با اشاره به لایحه‌های مطرح در مورد مدیریت شهری تصریح کرد: یکی از موارد پیشنهادی انتخاب شهردار توسط مردم است که  فعلا قابلیت اجرایی ندارد چرا که در کشورهای پیشرفته احزاب فعال هستند و در حال حاضر با انتخاب مستقیم شهردار دموکراسی اجرایی نمی‌شود.

دبیری افزود: شوراهای اسلامی می‌توانند نفراتی را مشخص و به مردم معرفی کنند و مردم از میان این نفرات محدود یک شهردار انتخاب کنند.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت واحد شهری گفت:  با وجود  اینکه در تبریز مدیریت واحد نداریم اما مدیریت هماهنگ در تبریز وجود دارد و از آغاز  فعالیت استاندار جدید این هماهنگی وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.