کد خبر : 2905
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 خرداد 1394 - 6:42

ورود رشته مربیگری فوتبال به دانشگاه

ورود رشته مربیگری فوتبال به دانشگاه

رئیس دانشکده عالی سما سهند گفت: برای اولین بار در شمال‌غرب کشور رشته مربیگری فوتبال در دانشگاه تدریس می‌شود.

عبدالله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: رشته مربیگری پایه فوتبال برای نخستین بار در شمال‌غرب کشور از امسال بدون کنکور به پذیرش دانشجو اقدام خواهد کرد و امیدواریم ایجاد این رشته به پرورش مربیان بومی در منطقه منجر شود.

وی از ضرورت ایجاد این رشته ورزشی سخن گفته و تصریح کرد: در حال حاضر به لحاظ استفاده از شیوه‌های سنتی آموزشی، سبب افزایش فاصله کشور ما با سایر کشورهای پیشرفته و صاحب سبک شده و باید به روش‌های علمی و به روز دنیا این فاصله را کاهش داد.

مرادی در مورد اهداف تحصیل رشته مربیگری فوتبال در دانشگاه گفت: آشنایی با اصول و مفاهیم علمی فوتبال، شناخت شیوه‌های نوین و علمی ورزش فوتبال، یکسان‌سازی شیوه‌های تدریس در دوره‌های آموزشی و بهره‌گیری از مدرن‌ترین سیستم‌های آموزشی و کمک آموزشی از مهم‌ترین اهداف در نظر گرفته شده برای این رشته است.

رئیس دانشکده عالی سما سهند ادامه داد: ورود فوتبال به تحصیلات دانشگاهی با شاخه مربیگری، می‌تواند در ادامه به تاسیس رشته‌های داوری، مدیریت باشگاه، بدنسازی، حقوق ورزشی، گزارشگری، روانشناسی ورزشی، مفسر ورزشی، روزنامه‌نگاری ورزشی، اقتصاد ورزشی و بازاریابی ورزشی منجر شده و گامی به سمت تاسیس دانشگاه ورزش شود.

وی گفت: دانشجویان رشته کاردانی مربیگری فوتبال موظف به گذراندن ۷۲ واحد بوده و امیدواریم در پایان دوره اول، ادامه تحصیلات این رشته به کارشناسی تداوم یابد.

مرادی گفت: دروس تخصصی این رشته سبک‌شناسی تخصصی، آنالیز در مربیگری فوتبال و فوتسال، کار ورزی، علم تمرین فوتبال، سبک‌شناسی پیشرفته فوتبال، آمادگی جسمانی، هدایت تیمی، زبان تخصصی فوتبال، روانشناسی فوتبال، قوانین و مقررات و چندین واحد دیگر است که دانشجویان باید علاوه بر دروس پایه، دروس اصلی و دروس عمومی را طی کنند.

وی پذیرش دانشجو در این رشته را برای برادران و خواهران ذکر و عنوان کرد: در جذب و پذیرش دانشجو محدودیتی وجود ندارد و محل برگزاری کلاس‌های این رشته در تبریز و شهر جدید سهند است.

به گفته رئیس دانشکده عالی سما سهند تفاهم‌نامه ورزشی با هیئت فوتبال استان منعقد شده و با سایر باشگاه‌های تبریز نیز تفاهم‌نامه بسته شده تا از تجارب باشگاه‌ها و پیشکسوتان رشته فوتبال نیز استفاده شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

آرش مونسی سه شنبه , ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

آیا میتوان با مدرک دیپلم وارد این دانشگاه شد؟