کد خبر : 30245
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 دی 1401 - 22:47

برندسازی از تبریز در حوزه علمی و گردشگری

برندسازی از تبریز در حوزه علمی و گردشگری

نشست‌های علمی امکانات امروز اقتصاد ایران برای توسعه شهر تبریز و اقتصاد شهر تبریز و شیوه‌های تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای، با حضور حسین عبده تبریزی برگزار شد.

نشست‌های علمی امکانات امروز اقتصاد ایران برای توسعه شهر تبریز و اقتصاد شهر تبریز و شیوه‌های تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار تبریز، مدیران مناطق دهگانه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و کارشناسان حسابداری و مالی شهرداری تبریز، و حسین عبده تبریزی برگزار شد.

به گزارش آی نیوز، نشست‌های علمی امکانات امروز اقتصاد ایران برای توسعه شهر تبریز و اقتصاد شهر تبریز و شیوه‌های تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای، با حضور علی‌نوای باغبان، حسن اسوتچی، غلامرضا احمدی و سیدکاظم زعفرانچیلر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، یعقوب هوشیار شهردار تبریز و مدیران شهرداری و با سخنرانی حسین عبده تبریزی، استاد دانشگاه و کارشناس ارشد حوزه سرمایه‌گذاری برگزار شد.

حسین عبده تبریزی در این نشست اظهار کرد: شهرهای بزرگ و کوچک موتور رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند و در عین حال می‌توانند باعث گسترش محلات فرسوده و بافت‌های حاشیه‌ای نیز شوند.

وی با اشاره به نیاز تبریز به یک چشم‌انداز جدید در تدوین طرح‌های توسعه‌ای افزود: تبریز به رویای جدیدی برای مجهز شدن به دانش روز، خلاقیت و انگیزه‌های نوین احتیاج دارد تا توسعه استراتژیک در مدیریت شهر اتفاق بیافتد.

عبده تبریزی خاطرنشان کرد: توسعه استراتژیک تبریز باید همراه با یک برنامه مدون و علمی و همچنین مشارکت دانش‌محور باشد.

وی اضافه کرد: برندینگ مربوط به تبریز باید در برنامه استراتژیک شهر تقویت و حوزه فعالیت و رهبری و نوع برندینگ آن مشخص شود.

این کارشناس حوزه سرمایه با بیان اینکه برندسازی تبریز می‌تواند در حوزه‌های مختلف علمی، گردشگری، شهری اتفاق بیافتد، اعلام کرد: متخصصین حوزه برندینگ باید افراد را تشویق به استفاده از برند تبریز کرده تا تبدیل به مقصدی برای دانش، اقتصاد، گردشگری، سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

عبده تبریزی با اشاره به ضرورت سیاستگذاری شهرداری‌ها در حوزه زمین‌های شهری نیز گفت: زمین‌های شهری باید در اختیار شهرداری‌ها بوده و سیاست‌گذاری آن به منظور حفظ مالکیت و ارزش زمین باید توسط این نهاد شهری انجام گیرد.

وی اضافه کرد: تعیین قیمت، نوع کاربری، عوارض، و دیگر حوزه‌ها نیز باید در اختیار شهرداری‌ها باشد.

کارشناس حوزه سرمایه با اشاره به شیوه‌های نوین تأمین مالی شهرداری ها عنوان کرد: تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای در شهرداری‌ها نیاز به شیوه‌های جدیدی دارد و این در حالی است که تامین مالی در شهرداری‌ها با اوراق مشارکت انجام می‌شوند.

وی با اشاره به برخی از شیوه‌های نوین تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای ابراز داشت : بازار سرمایه، تعیین منابع مالی منظم، بدهکاری قدرتمند، مالیات بر سوخت و مالیات بر املاک می‌توانند در تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای شهرداری‌ها، به عنوان درآمدی پایدار مطرح باشند.

 

برندسازی تبریز علمی گردشگری

برندسازی تبریز علمی گردشگری

برندسازی تبریز علمی گردشگری

برندسازی تبریز علمی گردشگری

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.