کد خبر : 3184
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 تیر 1394 - 7:46

بانک‌ها تسهیلات کمی به واحدهای صنعتی استان ارائه کردند

بانک‌ها تسهیلات کمی به واحدهای صنعتی استان ارائه کردند

  استاندارآذربایجان شرقی در جلسه ستاد تسهیلات بانک ها گفت: در جلسات ماه های گذشته ای که با مدیران عامل استانی بانک ها داشتیم اکثر مدیران استانی اعلام کرده بودند که اختیار چندانی در زمینه ارائه تسهیلات نداشته و حتی در بعضی موارد خطوط قرمز سازمان مربوطه خود را نیز رد شده اند.

  وی هدف از برگزاری این نشست را تلاش در راستای افزایش اختیارات مدیران شعب استانی برای ارائه تسهیلات عنوان کرد و افزود: ارائه تسهیلات توسط بانک ها به واحدهای تولیدی و صنعتی را نباید تکلیفی برای آنان بدانیم و من با این امر به شدت مخالف هستم.
وی با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای استان پس از سفر کاروان تدبیر و امید ابراز کرد: تخصیص این اعتبار برای واحدهای تولیدی استان به این معنی نیست که هر بانکی قسمتی از این مبلغ را اخذ و در قالب تسهیلات در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
به گفته وی عدم وجود نقدینگی و نبود سرمایه در گردش کافی، یکی از مهم ترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان هستند که شخص رییس جمهوری نیز در سفر اخیر خود به آذربایجان شرقی پس از توضیح مشکلات این حوزه توسط مدیران استانی، از آن به عنوان مهم ترین مشکل جامعه صنعتی و تولیدی استان یاد کرده اند.
 جبارزاده ادامه داد: سه هزار میلیارد تومان اختصاص یافته به این امر در سفر استانی، برآورد اولیه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مورد اعتبارات لازم برای فعال تر کردن واحدهای تولیدی و صنعتی بود و بدین معنی نیست که حتما با این میزان اعتبار، تمامی مشکلات موجود رفع می شود و حتی این احتمال نیز وجود دارد که قسمتی از این مبلغ برای حل مشکلات موجود در این حوزه کافی باشد.
استاندار آذربایجان شرقی به جلسه تخصصی مدیران عامل بانک ها در تهران قبل از سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان شرقی نیز اشاره و اظهار کرد: در این جلسه همه به سهم خود تلاش می کردند که برای سفر کاروان تدبیر و امید به استان، اقدامات ارزشمندی را از محل منابع خودشان برای این استان انجام دهند که از جمله آن می توان به احداث بیمارستان توسط بانک رفاه و پروژه دو خطه و برقی کردن خط ریلی تهران- تبریز و بالعکس توسط بانک صنعت و معدن اشاره کرد.
جبارزاده تصریح کرد: در همان جلسه با مدیران عامل بانک ها، سازمان بانک مرکزی قبول کرد که به اندازه سه هزار میلیارد تومان از محل منابع بانک های مختلف را برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان تهیه و تامین کند.
وی به پاسخ دکتر سیف، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و افزود: ایشان نیز در پاسخ به این پیشنهاد اعلام کردند اگر استان آذربایجان شرقی، لیست بنگاه های تولیدی نیازمند سرمایه در گردش را به تفکیک بانک عامل به ما معرفی کند ما آماده هستیم که ابلاغ موارد مورد نیاز به بانک های عامل را از طریق بانک مرکزی انجام دهیم.
وی افزود: مکاتبات مربوط به این امر، توسط معاون اجرایی ریاست جمهوری انجام شد و در سفر دکتر روحانی و هیات دولت به آذربایجان شرقی مورد تاکید قرار گرفت.
 استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تخصیص این میزان اعتبار برای حل مشکلات مربوط به حوزه تولید و صنعت می تواند سرآغاز رفع مشکلات این حوزه و مایه خیر و برکت برای استان باشد.
جبارزاده گفت: در سال ۹۳ به دلیل کمبود اعتبارات بانک ها و مشکلاتی از این دست، بانک ها نتوانستند تسهیلات چندانی را برای جامعه صنعتی و تولیدی استان ارائه دهند که امیدواریم امسال با در نظر گرفتن سه هزار میلیارد تومان تسهیلات، شاهد رفع تمامی مشکلات عرصه تولید و صنعت در استان باشیم.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.