کد خبر : 31851
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 دی 1401 - 12:32

اهتمام مدیریت شهری تبریز به خرید تجهیزات آتش‌نشانی

اهتمام مدیریت شهری تبریز به خرید تجهیزات آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: بیشترین عملیات‌های آتش‌نشانی تبریز مربوط به محبوس‌شدگی در آسانسور است.

 به گزارش آی نیوز علیرضا زبردست در اولین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز به عنوان اولین مدیر دعوتی در نشست حاضر شده و پاسخگوی سوالات خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی شهر شد.

بیشترین عملیات‌ آتش‌نشانی تبریز مربوط به محبوس‌شدگی در آسانسور است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: روزانه به صورت متوسط دو هزار تماس با مرکز فوریت‌های آتش نشانی ۱۲۵ توسط شهروندان گرفته می‌شود و به صورت میانگین روزانه هشت عملیات امدادونجات و اطفای حریق در سطح شهر تبریز انجام می‌شود.

علیرضا زبردست با اشاره به زمان استاندارد رسیدن به محل حادثه اذعان کرد: زمان استاندارد رسیدن به محل حادثه در کشور حدود ۳ الی ۵ دقیقه است و سازمان آتش نشانی تبریز نیز با ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه مطابق با این استاندارد عمل می کند. این سازمان علاوه بر تبریز به شهرهای اطراف نیز خدمت رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آسانسورهای موجود در شهر تبریز باید استاندارد باشند، خاطرنشان کرد: تعمیر و نگهداری به موقع آسانسور نقش بسزایی در کاهش حوادث شهری دارد؛ بطوری که ۵۶ درصد تماس و عملیات سازمان مربوط به محبوس شدگی در آسانسور است.

آموزش و پیشگیری، اولویت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در خصوص اولویت‌های کاری معتقد است: علاوه بر ماموریت سازمانی و رسالت خدمت رسانی به شهروندان تبریز به صورت خودجوش در تمامی عملیات‌های نجات و آموزش شهرستان‌ها نیز حضور داریم.

علیرضا زبردست با اشاره به آموزش آتش‌نشانی در رده‌های مختلف سنی نیز گفت: اولین دانشگاه علمی و کاربردی کشور در حوزه آتش‌نشانی در تبریز فعال بوده و در کنار آن هنرستان آتش‌نشانی نیز به آموزش آتش‌نشانی می‌پردازد.

وی اضافه کرد: تلاش داریم سطح آموزش‌های آتش‌نشانی را به مدارس و حتی مهدکودک‌ها بیاوریم و گستره فعالیت آموزشی خود را افزایش دهیم.

آتش‌پاد علیرضا زبردست با اشاره به دستور شهردار برای عملیات‌های فرامنطقه‌ای، خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز حوزه فعالیت مشخصی داشته و در صورت لزوم با دستور شهردار در دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها نیز می‌تواند فعالیت داشته باشد.

بهره‌برداری از ایستگاه شماره ۲۵ آتش‌نشانی تبریز تا پایان سال جاری

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: کلانشهر تبریز نیاز به ۳۷ ایستگاه آتش‌نشانی دارد که در حال حاضر ۲۳ ایستگاه فعال داریم.

آتش‌پاد علیرضا زبردست اظهار کرد: ایستگاه شماره ۲۵ آتش‌نشانی تبریز واقع در شهرک رشدیه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری رسیده و آماده خدمات‌رسانی به محدوده شمالی شهر خواهد بود.

وی افزود: پراکندگی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر تبریز به صورت استاندارد انجام گرفته و تلاش می‌کنیم تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی را تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۳۷ ایستگاه برسانیم.

زبردست با اشاره به هماهنگی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز و مناطق دهگانه برای احداث ایستگاه‌های جدید، گفت: ۱۲ نقطه پرحادثه شهر برای احداث ایستگاه جدید رصد و شناسایی شده است که مناطق دهگانه شهرداری تبریز در این رابطه برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و همچنین تلاش داریم تا پایان سال آینده این برنامه را عملیاتی کرده و به حد استاندارد ایمنی برسیم.

توجه جدی مدیریت شهری تبریز به آتش‌نشانی در سال‌جاری/خرید تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال آتش‌نشانی در مدیریت شهری تبریز است اظهار کرد: با حمایت شهردار تبریز، اولین بسکت هوایی اطفای حریق کشور خریداری و در سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز به‌کار گرفته شده است.

آتش‌پاد علیرضا زبردست ابراز کرد: از جهت خرید تجهیزات و افتتاح ایستگاه آتش نشانی، امسال را می‌توان سال آتش نشانی در مدیریت شهری تبریز نام‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه از آخرین خریداری تجهیزات جامع آتش نشانی بیش از ۱۰ سال می‌گذرد، گفت: امسال برای اولین بار ۲۰۰ ست دستگاه تنفسی کامل به همراه ۲۰۰ ست تنفسی یدکی خریداری شده است. این دستگاه ها آخرین نوع تکنولوژی دستگاه های تنفسی ساخت کشور آلمان در سال ۲۰۲۲ است که شرایط حمل آن امکان راحتی مانور عملیاتی و چابکی را در آتش نشان حفظ و وی را برای اجرای مانور عملیاتی مدت زمان طولانی میسر می کند.

زبردست ادامه داد: همچنین ۳۰۰ دست لباس مخصوص اطفای حریق به همراه ۳۰۰ کلاه خریداری و تحویل نیروهای زحمتکش سازمان آتش نشانی شده است.

وی تصریح کرد: با حمایت و تاکید شهردار تبریز، اولین بسکت هوایی اطفای حریق کشور که بصورت بومی در داخل تولید شده، توسط سازمان آتش‌نشانی تبریز خریداری و به‌کار گرفته شده است.

زبردست با بیان اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات موجود مجموعه در دو ماه پیش، تنها ۶۰ نیاز سازمان را برآورده می‌کرد، اظهار کرد: برای اولین بار ۶۰ دستگاه بی سیم دیجیتال در راستای تامین تجهیزات ارتباطاتی مورد نیاز سازمان خریداری شده است.

۱۵۰ آتش‌نشان تا پایان سال‌جاری جذب می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: تا پایان سال‌جاری ۱۵۰ نفر نیروی عملیاتی برای بهبود خدمت رسانی به شهروندان جذب می‌شود.

آتش‌پاد علیرضا زبردست اظهار کرد: در حال حاضر ۵۱۰ نیروی عملیاتی و ۶۰ نفر نیروی ستادی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق استاندارد، شهر تبریز بایستی ۷۷۰ نفر آتش‌نشان مشغول به کار داشته باشد، افزود: تا پایان سال‌جاری ۱۵۰ نفر نیروی عملیاتی برای بهبود خدمت رسانی به شهروندان جذب می‌شود.

زبردست اذعان کرد: درخواست جذب ۳۰۰ نیروی عملیاتی برای سال ۱۴۰۲ ارائه شده است تا تعداد نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی به ۹۶۰ نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به نقش بسزای نیروی داوطلب در بهبود خدمت رسانی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز، گفت: ۵۰ نفر آتش نشان داوطلب در امر آموزش‌های تخصصی این شغل ما را یاری کرده و به دیگر علاقه‌مندان و داوطلبان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

آمار بالای ساختمان‌های ناایمن در تبریز

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: بر اساس آماری که سازمان آتش‌نشانی تهیه کرده، معاونت شهرسازی، مدیریت بحران شهرداری، مدیریت بحران استانداری و نهادهای دیگر با نظارت مستقیم دادگستری آذربایجان‌شرقی بر ساختمان‌های ناایمن شهر نظارت و بازرسی دارند.

زبردست با اشاره به ضرورت همراهی مردم با نیروهای خدوم آتش‌نشانی گفت: ایمن‌سازی ساختمان، بازرسی و شارژ کپسول آتش‌نشانی و باز کردن مسیرها برای تردد خودروهای آتش‌نشانی مهمترین مشارکت مردم با این سازمان است.

هزینه ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری برای پیشگیری از حریق در بازار تبریز

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: با اینکه شهرداری مسئول بازار تبریز نیست اما در راستای پیشگیری از آتش سوزی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی ادامه داد: عملیات اطفای حریق در بازار تبریز به دلیل موقعیت مکانی سخت و طاقت فرسا است اما برای پیشگیری از آتش سوزی در بازار اقدامات گسترده‌ای همچون افزایش تعداد شیرهای هیدرات به ۲۱ عدد، انجام شده است.

علیرضا زبردست با بیان اینکه فایرباکس های آتش نشانی به همراه تجهیزات اطفای حریق در بازار تبریز نصب شده است، افزود: هرچند شهرداری تبریز متولی و مسئول بازار تبریز نیست ولی بدون اخذ ریالی دستورالعمل ایمنی تدوین و صادر کرده است.

آتش‌پاد زبردست با اعلام اینکه برای جلوگیری از کاهش فشار آب و تسریع در روند اطفای حریق در بازار تبریز تدبیر خاصی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: برای لوله گذاری و نصب تجهیزات آتش نشانی به همراه تدوین دستور العمل ایمنی برای بازار تبریز بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

وی در تشریح وضعیت ایمنی بازار تبریز خاطرنشان کرد: در بازار تبریز از سال ۱۳۹۸ تا به امروز ماهیانه به طور متوسط نزدیک به دو حادثه و حریق اتفاق می‌افتد که در این راستا گشت موتوری شبانه توسط نیروی های آتش نشانی در بازار تبریز همه روزه فعال است.

سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز و با هدف تبیین عملکرد مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز و با حضور اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان افکار عمومی از روزهای شنبه و سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود.

 

تبریز خرید تجهیزات آتشنشانی

خرید تجهیزات آتشنشانی تبریز

خرید تجهیزات آتشنشانی تبریز

خرید تجهیزات آتشنشانی تبریز


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.