کد خبر : 3244
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مرداد 1394 - 6:23

صرف هزینه ۶۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی آسفالت معابر تبریز

صرف هزینه ۶۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی آسفالت معابر تبریز

 شهردار تبریز از صرف هزینه ۶۰۰ میلیارد ریالی برای نوسازی آسفالت معابر شهر خبرداد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی با اشاره به ضرورت نوسازی آسفالت معابر گفت: وضعیت آسفالت معابر اصلی و شریان های ارتباطی تبریز، به گونه ای بود که ضرورت نوسازی آسفالت در این مسیرها را ایجاب می کرد.
شهردار تبریز افزود: بر این اساس، عملیات اسفالت ریزی در مسیرهای اتوبان پاسداران، یوسف آباد، چایکنار، کمربندی میانی، گلشهر، شهید قره باغی، سه راهی بهشتی، محدوده پل سرداران فاتح، جاده تبریز آذرشهر از طرف ورودی آذرشهر، شهرک ارم، بلوار ۲۲ بهمن، محدوده نصف راه و بسیاری دیگر از معابر شهر آغاز شده است.
وی با بیان این که عملیات اسفالت ریزی در سه ماهه اول سال به دلیل بارش های فصلی، به کندی انجام می گیرد، تصریح کرد: در سه ماهه دوم سال، میزان عملیات آسفالت ریزی تا سه برابر افزایش می یابد و در حال حاضر نیز، تقریبا تمام معابر شهر تحت عملیات اسفالت قرار دارند و یا تا پایان فصل کاری این عملیات در آن ها اجرا خواهد شد.
دکتر نجفی، میزان اسفالت مصرفی در این عملیات را ۵۰هزار تن اعلام کردو گفت: تا کنون برای آسفالت ۵۰۰هزار متر مربع از معابر شهر، حدود ۵۰ هزار تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفته است.
شهردار کلانشهر تبریز در مورد هزینه این عملیات نیز خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال، حدود۱۵۰ میلیارد ریال برای این عملیات هزینه شده است که تا پایان سه ماهه دوم سال، ۴۵۰ میلیارد دیگر برای این طرح هزینه خواهد شد.
دکتر صادق نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد که در طرح نوسازی آسفالت معابر شهر، به کیفیت آسفالت مورد استفاده، بسیار توجه شده است و اضافه نمود: بر خلاف سالهای قبل که در آسفالت معابر، به کیفیت مورد نظر نبود، در حال حاضر آسفالت های مورد استفاده در آزمایشگاه های ویژه، به دقت بررسی و با بالاترین سطح استاندارد و با تضمین ۵ ساله، تهیه می شود.
شهردار تبریز همچنین گفت: کنترل کیفیت آسفالت در آزمایشگاه های تخصصی، که به صورت جدی پیگیری می گردد، علاوه بر دوام آسفالت معابر و تسهیل سازی تردد شهروندان، موجب کاهش بسیاری از دوباره کاری‌ها و هزینه‌های اضافی خواهدشد.
گفتنی است شهرداری تبریز در اقدامی مبتکرانه، ضایعات آسفالت و تراشه های آن را نیز،جهت استفاده در بستر و زیرساخت نقاطی که به زیرسازی نیاز دارند، مورد استفاده قرار میدهد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.