کد خبر : 32754
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 11:41

مشکل مسکن با کلی‌گویی حل نمی‌شود

مشکل مسکن با کلی‌گویی حل نمی‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان از سوی دولت تامین شده است،

به گزارش آی نیوز ، عابدین خرّم  استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان از سوی دولت تامین شده است، گفت: باید مشخص شود که حلقه مفقوده نهضت ملی مسکن در استان چیست؛ امروز بعد از یک سال از آغاز این طرح، کلی‌گویی مشکلی را حل نمی‌کند.

عابدین خرّم استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به تامین زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان، اظهار کرد: برای تسریع در عملیات ساخت این واحدها، باید خود متقاضیان را وارد صحنه کنیم و در قالب طرح خودمالکی، زمین را در اختیار اشخاص قرار دهیم تا بتوانند به سرعت احداث واحدها را تکمیل کنند.

وی از دبیرخانه شورای مسکن، اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری‌ها و بانک‌ها خواست تا برای اجرای طرح ساخت مسکن‌های خودمالک، بسیج شوند و روی این مسأله تمرکز کنند تا اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به آغاز ساخت ۶۶ هزار واحد مسکن در استان، گفت: این واحدها پیشرفت‌های متفاوتی دارند و تعداد اندکی از آنها به مرحله سفت‌کاری و مراحل بعد از آن رسیده‌اند که نشان می‌دهد دچار یک عقب‌افتادگی در این زمینه هستیم.

خرّم ادامه داد: آورده پایین متقاضیان، عدم پرداخت تسهیلات و عدم حمایت‌های لازم از سوی نهادهای حمایتی از عمده‌ترین دلایل این عقب‌افتادگی عنوان شده است که باید در این زمینه راهکارهای لازم تعریف شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان از سوی دولت تامین شده است، متذکر شد: باید مشخص شود که حلقه مفقوده نهضت ملی مسکن در استان چیست؛ امروز بعد از یک سال از آغاز این طرح، کلی‌گویی مشکلی را حل نمی‌کند.

وی تاکید کرد: باید نشست‌های تخصصی بین دستگاه‌های مسؤول تشکیل شود و وضعیت پروژه‌های مسکن به صورت به‌روز بررسی و موانع و مشکلات برطرف شود.

خرّم همچنین با اشاره به اهمیت ساخت مسکن مقاوم در روستاها و مناطق حاشیه‌نشین، خاطرنشان کرد: بعد از طرح خودمالکی، این موضوع در اولویت دوم است و بنیاد مسکن و شهرداری‌ها باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

وی همچنین بر تامین زیرساخت‌های لازم و امکانات مورد نیاز پروژه‌های مسکن از قبیل مدرسه تاکید کرد و متذکر شد: اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد باید قبل از بهره‌برداری از پروژه‌ها حل شود.

در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت ثبت‌نام متقاضیان، اجرای پروژه‌ها و موانع و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن از سوی دستگاه‌های مسؤول ارائه و درخصوص راهکارهای حل این مشکلات بحث و تبادل نظر شد.

 

مشکل مسکن کلی‌گویی

مشکل مسکن کلی گویی

مشکل مسکن کلی گویی

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.