کد خبر : 3280
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 6:38

رعایت الگوی مصرف در بحران آب، نیازمند همکاری همگانی است

رعایت الگوی مصرف در بحران آب، نیازمند همکاری همگانی است

 رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز مساله کمبود آب و لزوم توجه تمام مردم در خصوص بحران آب را نیاز امروز جامعه برای حل مشکل کم آبی در آینده معرفی نمود.

دکتر حبیب شیری آذر با تاکید بر اهمیت مقوله رعایت الگوی مصرف، ارائه آموزشهای فرهنگی برای نهادینه شدن مصرف صحیح آب اقدامی بسیار مهم و اثرگذار است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز، سخت شدن زندگی در دهه های آینده به علت کمبود آب را واقعیت بسیار جدی و تلخی معرفی نمود که از امروز باید به فکر آن باشیم.
وی گفت: هیچ گونه غفلت، بی توجهی و عدم مدیریت صحیح در این بحران پذیرفتنی نیست و تمامی سازمان ها، نهادها و مسئولین باید در کنار اقشار مختلف مردم با اتحاد و همراهی اقدامات موثری در خصوص اجرای طرح ها و برنامه هایی عمیق و اساسی در زمینه مصرف صحیح آب و صرفه جویی در این رابطه فراهم کنند.
دکتر شیری آذر با اشاره به روند خشک شدن دریاچه ارومیه و تبعات بسیار تلخ این اتفاق گفت: جداسازی آب شرب از غیر شرب اقدام موثری است که می تواند به کاهش مصرف آب منجر شود.
وی با تمجید از اقدام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در رابطه با تولید برنامه ها و قطعات موسیقایی با موضوعات شهروندی و بحران آب، ابراز امیدواری نمود با اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در زمینه آموزش های شهروندی، مردم بیش از پیش به این مقولات آشنا و حساس شده و با فراگیری نحوه مصرف صحیح به بهبود وضعیت بحرانی منابع آب یاری رسانند.
گفتنی است تا کنون ۱۰ قطعه موسیقایی با موضوع بحران آب در ژانر پاپ و استرادا و ۱۰ قطعه موسیقایی در قالب موسیقی عاشیقی با موضوعات آموزشهای شهروندی تولید شده و در برنامه های مختلف هشتمین جشنواره تابستانی تبریز توسط هنرمندان شهر اجرا می شوند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.