کد خبر : 3390
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 5:09

دکتر نجفی: شهرداری برای مواقع بحرانی امکانات گسترده ای در اختیار دارد

دکتر نجفی: شهرداری برای مواقع بحرانی امکانات گسترده ای در اختیار دارد

 شهردار کلانشهر تبریز گفت: امکانات گسترده ای در مناطق مختلف شهرداری تبریز برای مواقع بحرانی وجود دارد که باید برنامه مناسبی جهت استفاده از آنان در مواقع بروز بحران داشته باشیم.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی مدیریت بحران شهرستان تبریز گفت:  توان و امکانات گسترده ای در مناطق مختلف شهرداری تبریز برای مواجه با مواقع بحرانی وجود داد که باید برای استفاده از این توان و امکانات برنامهر یزی و مدیریت مناسبی صورت گیرد.
وی با اشاره به ضرورت همراهی و همدلی مدیران میانی و پایین دست شهرداری با مدیریت ارشد شهر در خصوص اجرای برنامه های کلان اداره شهر گفت: مدیران میانی باید برای اجرای برنامه های کلان شهری آمادگی داشته باشند و هر مدیری که به شهر خود تعصب و غیرت دارند باید همواره خود را برای پیشرفت و توسعه شهر حاضر و آماده نگه دارد و همگام با سیاستگذاری های مدیران ارشد شهری عمل نماید.
شهردار تبریز با اشاره به اینکه شهرداری باید در ارائه خدمات به شهروندان به سمت بخش خصوصی پیش برود گفت: شهرداری تبریز از هرگونه سرمایه گذاری و اجرای طرح در خصوص استفاده از انرژی خورشیدی و بادی در تبریز استقبال می کند.
شهردار تبریز با اشاره به حرکت و برنامه ریزی شهرداری این شهر به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر گفت: استفاده از انرژی خورشیدی و تولید برق از این انرژی لایزال می تواند علاوه بر اینکه قسمت هنگفتی از هزینه های شهرداری در خصوص روشنایی و تامین انرژی بخصوص در پارکها را برطرف کند می تواند به منبع درآمدی برای شهرداری تبریز تبدیل گردد.
دکتر صادق نجفی با اشاره همت و اراده شهرداری تبریز در خصوص استفاده از انرژی های خورشیدی گفت: استفاده از انرژی خورشیدی و تولید برق از این انرژی پاک و  سازگار با محیط زیست مزایای بسیاری دارد.
وی در خصوص این نیروگاه‌ ها نیاز به سوخت ندارند، احتیاج به آب ندارند لذا برای مناطق خشک مثل ایران بسیار حائز اهمیت می‌باشند، می‌توانند با تولید برق به شبکه سراسری برق نیرو برسانند و در عین امکان تأمین شبکه‌های کوچک ناحیه‌ای، احتیاج به تأسیس خطوط فشار قوی طولانی جهت انتقال برق ندارند و نیاز به هزینه زیاد احداث شبکه‌های انتقال نمی‌باشد. ضمن اینکه نیروگاه‌های خورشیدی بدلایل فنی و نداشتن استهلاک زیاد دارای عمر طولانی می‌باشند.
چهارمین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی مدیریت بحران تبریز با محوریت بررسی گزارش عملکرد سه ماهه مدیریا بحران شهرداری تبریز و همچنین طرح های شهرداری تبریز در خصوص احداث مرکز فرماندهی مدیریت بحران در تبریز برگزار شد.

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.