کد خبر : 33902
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 12:53

تقویت همکاری های مشترک تبریز و شهرهای گینه کوناکری با انتقال تجارب مدیریت شهری

تقویت همکاری های مشترک تبریز و شهرهای گینه کوناکری با انتقال تجارب مدیریت شهری

شهردار تبریز گفت: انتقال تجارب مدیریت شهری تبریز محل مناسبی برای اشتراکات تبریز و شهرهای گینه کوناکری است.

یعقوب هوشیار در دیدار با جمشید پرویزی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور گینه کوناکری اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی تبریز به عنوان دروازه اروپا می‌تواند نقش حائز اهمیتی در توسعه ارتباطات و مبادلات مالی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تبریز شهری با قدمت چند هزار ساله است و در طول تاریخ چندین بار پایتخت کشور شده است، افزود: شهر تبریز همواره جایگاه برتر علمی و دانشگاهی خود را در سطح منطقه تثبیت کرده است به طوری که دانشگاه تبریز جزو چند دانشگاه اول کشور محسوب می شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه شمالغرب کشور قطب صنعتی است و در حوزه تولید و صادرات ماشین‌آلات شاهد تحولات خوبی هستیم، خاطر نشان کرد: شمالغرب و مخصوصا استان آذربایجان شرقی در حوزه های صنعتی و معدنی می تواند محل مراودات با کشورهای آفریقایی باشد.

وی ضمن اعلام اینکه شهر تبریز ظرفیت خوبی در حوزه های پزشکی و صنایع غذایی دارد، گفت: در شهر تبریز صنایع و شرکت هایی فعالیت می کنند که به بیش از ۷۰ کشور صادرات انجام می دهند و این صنایع نیز می تواند محور اشتراکات بین دو کشور قرار گیرد.

هوشیار در خصوص توسعه همکاری در حوزه گردشگری با بیان اینکه تبریز داشته های منحصربفردی همچون مقبره الشعرا و بازار تاریخی دارد، یادآور شد: ۱۵ آبان سال جاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز برگزار می شود و از تمامی ایرانیان خارج از کشور دعوت می کنیم در برگزاری هرچه باشکوهتر و در نهایت جذب حداکثری مشارکت سرمایه گذار، همکاری کنند.

یعقوب هوشیار با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین سرفصل های همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز، تجاری سازی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان است، ادامه داد: مدیریت شهری تبریز تجربه خوبی در حوزه شهری دارد که می‌توان این تجارب را با شهرهای گینه کوناکری در قالب پیمان خواهر خواندگی یا موارد دیگر به اشتراک گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در منطقه آذربایجان بالغ بر ۵۰ هزار مهندس توانمند با سطح علمی بالا وجود دارد، تصریح کرد: حوزه مهندسی می تواند نقش بسزایی در افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه را فراهم کند برهمین اساس تجارب راه سازی مهندسین ایرانی می تواند محور اشتراک تجارب با گینه کوناکری قرار گیرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه گینه کوناکری کشوری مسلمان است که اشتراکات دینی زیادی با ایران دارد در همین راستا از توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی به خصوص در حوزه گردشگری و گردشگری سلامت استقبال می کنیم. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.