کد خبر : 34119
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1402 - 23:01

آذربایجان شرقی بی نصیب از افزایش تعداد نمایندگان مجلس

آذربایجان شرقی بی نصیب از افزایش تعداد نمایندگان مجلس

سکوت و بی عملی سوال برانگیز نمایندگان آذربایجان شرقی در خصوص عدم افزایش تعداد نمایندگان استان چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

علی عباسی – در حالی که بر اساس طرح  مجلس در خصوص اصلاح حوزه های انتخابیه، به تعداد نمایندگان استان تهران ۵ نماینده، استانهای فارس، کرمان، البرز و سیستان و بلوچستان ۳ نماینده، استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان و یزد ۲ نماینده اضافه می شود جای تامل دارد که چرا به تعداد نمایندگان آذربایجان شرقی صفر نماینده اضافه می شود!

به گزارش آی نیوز ، طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۴۰ نفر در حالی کمیسیون شوراها تصویب شده است که نمایندگان آذربایجان شرقی در این خصوص سکوت اختیار کرده اند.

هر چند این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب نشده است اما با این روال آذربایجان شرقی بهره ای از افزایش تعداد نمایندگان نخواهد داشت.

مهدی شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که به استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان و یزد دو نماینده، فارس، کرمان، البرز و سیستان و بلوچستان ۳ نماینده و به تهران ۵ نماینده اضافه می‌شود.

این نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در تشریح طرح گفته است: «  بر اساس این طرح به حوزه‌های انتخابیه آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و مرکزی یک نماینده اضافه می‌شود».

هر چند این نماینده مرکز نشین منطق افزایش تعداد نمایندگان این حوزه ها را میزان جمعیت ، اقلیم و مسائل منطقه‌ای عنوان کرده و اعلام می کند که این شاخص ها در انتخاب حوزه های دارای افزایش نماینده ایفای نقش کرده است اما به نظر می رسد لابیگری نمایندگان استانهای بهره مند از این طرح و بی عملی و عدم تلاش نمایندگان استان در این مسئله نقش اساسی را داشته است.

بجاست افکار عمومی استان آذربایجان شرقی از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی این پرسش را داشته باشد که علی رغم تلاش های نمایندگان دوره های قبلی برای افزودن نماینده یا نمایندگانی به تعداد نمایندگان استان چرا در طرح اخیر این موضوع به بوته فراموشی سپرده شده است.

متاسفانه واگرایی و عدم همکاری و هماهنگی نمایندگان آذربایجان شرقی در این دوره از مجلس مشهودتر از دوره های قبلی بوده است و به همین دلیل و دیگر دلایل، شاید در این دوره اکثریت نمایندگان از مردم نمره قبولی دریافت نکنند.

آذربایجان شرقی بی نصیب

آذربایجان شرقی بی نصیب

آذربایجان شرقی بی نصیب

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.