کد خبر : 3412
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مرداد 1394 - 5:21

ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان، مهم‌ترین درس زلزله ارسباران بود

ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان، مهم‌ترین درس زلزله ارسباران بود

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهرتبریز گفت: اساسی ترین درسی که در زلزله ارسباران آموختیم، رعایت مقررات ملی ساختمان و بکارگیری علوم  مهندسان بود.

به گزارش آی نیوز، دکتر ایرج‌ شهین‌باهر، در حاشیه سمینار تخصصی زلزله ورزقان اظهار داشت: در روستاها و بطور مثال در روستای باجه باج ، که اکثر خانه ها تخریب شده بودند، یک خانه در این روستا سرپا بود آنهم خانه ای بود که مقررات ملی را قسمتی نه چندان دقیق رعایت کرده بود.
وی اضافه کرد: زلزله ورزقان علیرغم اینکه خسارت زیادی را ببار آورد و جان نزدیک ۳۰۰ نفر از هموطنانمان را گرفت و ما  را داغدار کرد، درسهای بسیاری به مردم و مخصوصاً مسئولین داد و مهمترین آن این بود که ما فهمیدیم که مرگ برای همسایه نیست و برای کشور ها و استان ها و شهر ها نیز این حادثه طبیعی اتفاق می افتد و باید آماده بود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با طرح این سوال که زیر‌ساختهای ما چقدر می‌توانند در مقابل زلزله مقاوم باشند و تخریب نشوند و در زمان زلزله خدمات ارائه کنند؟ ادامه داد:  این زلزله نه چندان بزرگ از نظر بزرگای ریشتر مسئولین شهرداری تبریز  و سایر شهرها را نیز به فکر انداخت که باید آمادگی داشته باشند و بدانند که شهرهایشان چقدر در مقابل چنین زلزله هایی آسیب پذیر هستند.
 شهین‌باهر اظهار داشت: ما وظیفه داریم به مردم اطلاع رسانی کنیم؛ به خصوص در تبریز که خطر گسل شمال تبریز آن را بیشتر تهدید می کند، تمهیدات لازم را انجام داده و مردم را آگاه کنیم تا در زلزله ای که بدون شک در تبریز رخ خواهد داد مردم تبریز و منطقه آمادگی لازم را داشته و خسارت کمتری را متحمل شوند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.