کد خبر : 34209
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 12:55

راه اندازی واحد توانبخشی ریوی بیمارستان شهید مدنی تبریز با ۴۰ میلیارد ریال

راه اندازی واحد توانبخشی ریوی بیمارستان شهید مدنی تبریز با ۴۰ میلیارد ریال

مسئول واحد توانبخشی گروه ریه دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: واحد توانبخشی ریوی در بیمارستان شهید مدنی تبریز با همکاری گروه طب فیزیکی و توان بخشی دانشگاه علوم پزشکی این شهر با ۴۰ میلیارد ریال هزینه راه اندازی شد.

دکتر حامد ولی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحد با هدف ارایه خدمات به جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این واحد در ۱۰۰ مترمربع ایجاد شد، افزود: واحد توان بخشی یاد شده می تواند در هفته به ۱۰ نفر از بیماران ریوی خدمات توانبخشی ارایه دهد.

ولی زاده همچنین اظهار کرد: با افتتاح این واحد سطح سلامت جانبازان شیمیایی آذربایجان شرقی و استان های منطقه شمال غرب کشور با دریافت خدمات توانبخشیِ ریوی و تنفسی افزایش یافته و نسبت به گذشته بهبود می یابد.

این فوق تخصص ریه ادامه داد: در این واحد برای بهبود عملکرد تنفسی و تقویت سیستم تنفسی مراجعان از فیزیوتراپی و توانبخشی ریوی که شامل فیزیوتراپی قفسه سینه و ورزش‌های تنفسی است، بهره برده می شود.

ولی زاده گفت: متخصصان اعتقاد دارند با استفاده از شیوه های درمانی فوق احتمال عود بیماری کاهش یافته و سطح رضایت از وضعیت ریه دریافت کنندگانِ خدمات افزایش پیدا می کند.

وی افزود: توانبخشی ریه ویژه افرادی است که از بیماری های مزمن ریوی رنج می برند و جانبازان شیمیایی از جمله این افراد هستند که دچار آسیب های ریویِ ناشی از آلودگی های شیمیایی شده اند و این مساله سبب شده بخشی از ریۀ آنها از بین برود.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.