کد خبر : 34213
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 11:41

احداث ۱۰ مرکز رشد خلاقیت کودکان در تبریز

احداث ۱۰ مرکز رشد خلاقیت کودکان در تبریز

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای احداث بیش از ۱۰ مرکز رشد خلاقیت کودکان تحت عنوان خانه کودک تا اوایل سال ۱۴۰۳ خبر داد.

محمد عزتی با تبریک هفته کودک با اشاره به ضرورت مناسب سازی شهر برای آینده سازان، اظهار کرد: شهرداری تبریز اجرای بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی تفریحی مخصوص کودکان در فرهنگسرا ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل وزارت کشور در خصوص ایجاد اداره شهر دوستدار کودک زیر نظر معاونت شهرسازی شهرداری ها،تصریح کرد: شهرداری تبریز از سال ۱۴۰۰ به ایجاد چارت سازمانی اداره شهر دوستدار کودک اقدام کرده و طی این سه سال فعالیت های متنوعی در این حوزه به انجام داده است.

عزتی با بیان اینکه شهرداری تبریز در حوزه سلامت کوکان مشارکتی فعالی دارد و بر همین اساس در تامین زمین بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی زهرا مردانی آذر مخصوص کودکان ایفای نقش کرده است، گفت: شهرداری تبریز همواره در کنار خیرین خوشنام تبریزی همچون مردانی آذر است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز همچنین با یادآوری تامین زمین برای نگهداری کودکان بی سرپرست توسط شهرداری، افزود: سیاست گذاری چند سال اخیر شهرداری توسعه همکاری در حوزه شهر دوستدار کودک است در این زمینه مشارکت های مطلوبی با کانون پرورش فکری و دستگاه تعلیم و تربیت تبریز داشته است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز برای اولین بار در کشور، دستور العمل احداث اتاق های مادر کودک را تدوین و به کمسیون ماده پنج ارائه کرده و مصوبه آن را نیز اخذ کرده است، ادامه داد: در حال حاضر در تمامی شهرهای کشور هر مجتمع عمومی که ساخته می شود ملزم به احداث اتاق مادر کودک است.

محمد عزتی با اعلام اینکه با همت شورا و شهرداری در بودجه امسال، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان صرفا برای ایجاد مراکز رشد و خلاقیت تحت عنوان خانه کودک تخصیص یافته است، خاطر نشان کرد: حداکثر تا اوایل سال ۱۴۰۳، بیش از ۱۰ سالن خانه کودک برای رشد خلاقیت کودکان تبریز در اقصی نقاط شهر تقدیم شهروندان می شود.

وی اعلام کرد: عملیات عمرانی برخی از این سالن ها تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.