کد خبر : 34232
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 12:29

امام جمعه تبریز: توجه به ورزش‌های مورد تاکید اسلام ضروری است

امام جمعه تبریز: توجه به ورزش‌های مورد تاکید اسلام ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: توجه بیشتر دولت و شهرداری ها به ورزش های سفارش شده در اسلام همچون تیراندازی ضروری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید “محمدعلی آل هاشم” روز جمعه در آستانه هفته تربیت بدنی و در دیدار با اعضای هیات تیر و کمان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ورزش امری مهم در اسلام و عامل سلامتی و نشاط جامعه است که به عنوان پیش زمینه کار و فعالیت محسوب شده و موجب طول عمر بیشتر به عنوان پیش نیاز عبادت بیشتر می شود.

وی ورزش را موجب تندرستی و تندرستی را عامل خوش اخلاقی دانست و افزود: ورزش همچنین نقش مهمی در رفع بیکاری و حتی بد کاری دارد و هرچه اماکن و امکانات ورزشی افزایش یابد، نیاز به زندان و بیمارستان کمتر خواهد شد لذا امیدواریم اداراتی مانند ورزش و جوانان و مجموعه شهرداری اقدامات بیشتر و موثرتری در این زمینه انجام دهند.

امام جمعه تبریز گفت: کارهای فکری و ذهنی نیازمند ورزش بیشتر است و فعالیت های ورزشی در دوران جوانی نتیجه و تاثیر خود را در سالمندی نشان می دهد و تندرستی جسمانی، سلامتی روح و توفیق در عبادات از برکات ورزش است آن هم ورزشی مانند تیراندازی که از ورزش های مورد تاکید در دین اسلام است.

هیات تیر و کمان آذربایجان شرقی رتبه نخست کشور را دارد

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی هم در این دیدار گفت: ۵۰ درصد تیم ملی تیراندازی با کمان کشور اعزامی به مسابقات جهانی هلند از آذربایجان شرقی بودند و هیات تیر و کمان استان رتبه نخست در سطح هیات‌های کشور را دارد که نتیجه زحمات والدین و تلاش های مربیان هیات استان به ویژه در شهرستان هاست.

“حبیب ستوده نژاد” با تشکر از اقدام ارزشمند امام جمعه تبریز در تجلیل از نریمانی ورزشکار آذربایجان شرقی و عضو تیم ملی والیبال نوجوانان کشور در پایان نماز جمعه گفت: نتیجه چنین حمایت و توجهاتی را در موفقیت های ورزشی استان می بینیم.

وی کسب سه مدال طلا در رشته های والیبال و شطرنج تیمی و یک برنز در رشته شمشیربازی را حاصل حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در مسابقات آسیایی اعلام و اظهار کرد: ۱۴ ورزشکار استان نیز در رقابت های پاراآسیایی حضور خواهند داشت که امیدواریم در این رقابت ها هم دستاوردهای خوبی کسب کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی شهریور و مهر امسال را ماه های شلوغ ورزشی برای استان برشمرد و افزود: اولین اتفاق ورزشی در این ایام دیدارهای تیم تراکتور در لیگ برتر و پلی آف لیگ قهرمانی آسیا با حضور ۸۰ هزار تماشاچی بود و متعاقب آن ۳۶ امین دوره تور دوچرخه سواری ایران -آذربایجان به بهترین شکل به میزبانی استان برگزار شد.

وی میزبانی استان از چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور را از دیگر رویدادهای ورزشی برگزار شده در ماه های اخیر نام برد و گفت: آذربایجان شرقی میزبان هفت رشته در هر ۲ گروه پسران و دختران از مجموع ۲۹ رشته ورزشی این المپیاد ویژه رده های سنی ۱۳ تا ۱۶ سال بود و در پایان رتبه سوم این رقابت ها را به دست آوردیم.

ستوده نژاد با اشاره به همراهی شهرداری تبریز در این رویداد کشوری خاطرنشان کرد: یکی از پنج استان میزبان این المپیاد در کشور بودیم که طبق گزارش فدراسیون ها و ناظران مربوطه آذربایجان شرقی به ویژه تبریز به عنوان میزبان برتر المپیاد معرفی شدند و ۲ کاپ از ۹ کاپ این رویداد نیز به آذربایجان شرقی رسید.

وی اجرای ۵۵ پروژه ورزشی مصوب شهرداری تبریز را زمینه ساز افزایش سرانه ورزشی استان به ویژه شهر تبریز در آینده عنوان کرد.

مدال های کمان داران آذربایجان شرقی بیشتر است

رییس هیات تیراندازی با کمان آذربایجان شرقی هم گفت: کمان داران استان سال گذشته ۸۸ مدال در سطح کشور به دست آوردند و این در حالی است که کل مدال های ورزشی استان ۱۲۰ مدال بوده و نشان از پویایی این رشته در آذربایجان شرقی است.

” کاظم قبادی” ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز ۶۵ مدال ملی شامل ۲۰ مدال طلا، ۲۵ مدال نقره و ۲۰ مدال برنز حاصل تلاش ورزشکاران تیراندازی با کمان آذربایجان شرقی در مسابقات مختلف بوده و از جمله در المپیاد استعدادهای برتر کشور که به میزبانی استان برگزار شد، هفت مدال از ۱۶ مورد توزیع مدال در رشته تیراندازی توسط ورزشکاران آذربایجان شرقی کسب شد.

وی گفت: در مسابقات قهرمانی نونهالان و نوجوانان کشور که ۲ هفته پیش به میزبانی تهران برگزار شد، هم به لحاظ کمی بیشترین تعداد شرکت کننده حتی بیشتر از میزبان را داشتیم و هم به لحاظ کیفی بهترین عملکرد را نشان دادیم به طوری که ۹ مدال از ۲۴ مورد توزیع مدال سهم آذربایجان شرقی بود.

رییس هیات تیراندازی با کمان آذربایجان شرقی گفت: این هیات در تمامی ابعاد رتبه های نخست کشوری به لحاظ تربیت ورزشکار، مربیگری و تیم های داوری را کسب کرده که با زحمات خانواده های ورزشکاران و البته همراهی و همکاری مجموعه هایی چون اداره کل ورزش و جوانان استان، شهرداری و شورای شهر تبریز محقق شده است.

در این دیدار با اهدای تندیسی از “یعقوب هوشیار” شهردار و حجت‌الاسلام زعفرانچیلر عضو شورای شهر تبریز به واسطه حمایت از هیات تیر و کمان آذربایجان شرقی قدردانی شد.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.